عطر بهشتی‌ لاله‌های زهرایی در دیار نصف‌جهان

مردم اصفهان صبح امروز به استقبال لاله‌های زهرایی آمدند که ولایت‌پذیری را در مکتب مادر آموخته بودند. شهدای گمنامی که عطر بهشتی را در دیار نصف جهان طنین‌انداز کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دلتنگی، گل می‌کند؛ چشم‌ها ابری می‌شود؛ ابرها بهانه‌گیر می‌شوند و ابرهای بغض‌آلود نشسته کنج دیده از گوشه چشم می‌بارد و می‌بارد… مادر رفت… مادر افتاد و رفت...

مادرم؛ مادرت؛ مادرمان؛ مادر همه هستی؛ رفت...

قسم به نام بلندت؛ قسم به چادر خاکی‌ات؛ قسم به آرامش نشسته کنج دلمان از نام دلربایت؛ قسم به فاطمه (س) و قسم به نام مادر..

شهرم امروز میهمان دارد؛ بچه‌های جنگ آمده‌اند؛ بچه‌های فاطمه (س).. همان‌ها که دلشان قرص بود به سربندهای یا فاطمه (س) و یا زهرا (س)، همان‌ها که غرق تسبیح کبریایی‌اش می‌شدند، همان‌ها که الله‌اکبر؛ الحمدلله و سبحان‌الله را زندگی می‌کردند، همان‌ها که اسیر جذر و مد مادرانه‌اش می‌شدند، همان‌ها که غرق صبر و نجابت و شکوه زنانه‌اش می‌شدند، همان‌ها که سجاده‌شان بوی عطر یاس می‌داد، همان‌ها که به یاد قاسمش؛ پر پر می‌شدند، همان‌ها که با سینه زنی برای مادر؛ سماوات را سیر می‌کردند، همان‌ها که می‌دانستند حرمت مادر یعنی چه، همان‌ها که می‌دانستند سیلی و در و....

واویلا؛ به اینجا که می‌رسد؛ واژه‌ها عزادار می‌شوند؛ واژه‌ها روضه می‌خوانند، روضه مادر؛ پسرها هم که آمده‌اند که بر سر و سینه بزنند برای مادر…

دیروز راهش را رفتند؛ بی‌نشان ماندند؛ گمنامی شد هویتشان؛ جا پای راه مادر گذاشتند و امروز بازگشتند....

شهرم میهمان دارد؛ غرق فاطمه (س) است هوای دیارم؛ غرق عطر خوش مادرانه...

مادری دارد برای پسرهایش مادری می‌کند. و فاطمه (س) مادری را از بر است...

شهرم امروز میهمان دارد....

عجین نام مادر، گمنامی و عشق

مردم اصفهان صبح امروز_ سه‌شنبه ششم دی‌ماه_ در استقبال از شاگردان مکتب روح‌الله سنگ تمام گذاشتند، آنها از هر گوشه این دیار خود را به پل بزرگمهر رساندند تا ۱۴ لاله زهرایی را در بربگیرند، لاله‌هایی که ولایت‌پذیری را در مکتب مادر آموخته بودند.

نام مادر، گمنامی و عشق از روزهای دفاع مقدس باهم عجین شده و این عشق میان مادر و فرزندان سال‌هاست که رخ‌نمایی می‌کند. امروز ۱۴ شهید دوران دفاع مقدس که یکی از آنها به نام شهید محسن اسماعیلی شناسایی شده بود، در روز شهادت بی‌بی دو عالم، مورد استقبال مردم دیار زاینده‌رود قرار گرفتند تا پس از گذشت این روزهای سخت، قوت قلبی برای دل خستگان باشند.

فریادهای لبیک یا زهرا امروز روی لبان مردان و زنانی که به استقبال از قهرمانان خود آمده بودند، طنین‌انداز شده بود.

اطاعت‌پذیری شهدا، نام آنها را در دل‌ها مقدس کرده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه بالاترین ارزش‌ها حاضر شدن انسان به عنوان مجاهد فی‌سبیل‌الله با فرمان خدا در میدان است، گفت: این شهدا سر از پا نمی‌شناختند که فرمان خدا و ولی امر را اطاعات کنند.

وی افزود: آنچه که نام شهدا را در دل‌ها مقدس کرده است، اطاعت‌پذیری آنهاست و این در خطبه حضرت زهرا (س) وجود دارد که به کرار به آن تاکید داشتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان شهدا را مایه عزت و عظمت مردم دانست و گفت: آنها به واسطه ایثار و فداکاری در راه خدا مورد تجلیل و تکریم مردم انقلابی قرار می‌گیرند و این کمترین کاری است که در مقابل مجاهدت‌های آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما در قبال این شهدا در واقع ادامه راه نورانی آنها و سیره و عملی زندگیشان است. شهدا زمانی که با انحرافات مواجه می‌شدند آرام و قرار نداشتند و با تجاوز معاندین مقابله می‌کردند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به حضور شهدا در میدان مبارزه تصریح کرد: مسئولان و مردم باید به تاسی از آرمان‌های شهدا در میدان حاضر شوند. این کشور با همه دشمنی‌ها و گردن کشی‌ها به جهان نشان داد که ملت فهمیده ایران فرهنگ ایثار و شهادت را در میان خود زنده نگه‌داشتن تا این زمان نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: تصاویر این مردم پای این تابوت‌های شهدا مخابره خواهد شد و آنهایی که اهانت کردند و کف و سوت زدند و در زمین دشمن بازی کردند، بدانند که به سزای اعمالشان خواهند رسید و آنهایی که در حوزه عفاف و حجاب دهن کجی می‌کنند آگاه باشند که نه حکم خدا عوض شده و نه قانون جمهوری اسلامی و هرکس نسبت به مقدسات این نظام دهن کجی کند با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم مسئولانه در این جبهه با سرافرازی وارد و خارج شویم و با اطاعت از نایب امام زمان (عج) سرافرازی و کمال انقلاب تا تمدن بزرگ اسلامی را به ثمر برسانیم تا پرچم را از دست نایب امام زمان (عج) به دست منجی عامل بسپاریم.

عطر بهشتی‌لاله‌های زهرایی در دیار نصف‌جهان

استقبال پر شکوه و قدردانی از ایثار فرزندان این سرزمین

بار دیگر مردم اصفهان که با تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید فداکاری خود به نظام جمهوری اسلامی را بارها نشان داده بودند، با استقبال پرشکوه و قدردانی از ایثار و رشادت‌های فرزندان این سرزمین نشان دادند که راه شهادت و دفاع از این مرز و بوم ادامه دارد. پلاکاردهای تصویر حاج‌قاسم سلیمانی هم در دستان مردم خبر از نزدیک شدن به سالگرد شهادت این بزرگ مرد می‌دهد که واقعیت و حقیقت مرد میدان بودن را زنده نگه دارند.

به گزارش ایمنا، قرار است پیکر مطهر احراز هویت شده شهید محسن اسماعیلی پس از مراسم تشییع در گلستان شهدای شهر اصفهان به خاک سپرده شود و پیکر شهدای گمنام تا چهاردهم دی‌ماه در شهرهای مختلف استان اصفهان تشییع و در روزهای پانزدهم و شانزدهم دی‌ماه در شهرهای کوهپایه، نجف‌آباد، نیاسر، روستای نشلج کاشان، فلاورجان، پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، مجموعه استانداری، ستاد سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور هوانیروز اصفهان و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد به خاک سپرده می‌شوند.

عصر روز گذشته نیز مردم اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ با پیکر شهدای گمنام و شهید احراز هویت شده محسن اسماعیلی وداع کردند.

کد خبر 629514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.