بازآفرینی ۲ هکتار بافت فرسوده/لزوم انجام دقیق مطالعات زمین‌شناسی در فرآیند ساخت‌وساز

شهردار زنجان گفت: بازآفرینی به ویژه در مناطق فرسوده شهر حائز اهمیت است، در جنوب زنجان اقدامات خوبی انجام و حدود دو هکتار از اراضی فرسوده بازآفرینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر در همایش آموزه‌های زلزله بم با بیان اینکه زلزله بم تجربه تلخی برای همه ایرانیان بود، اظهار کرد: این تجربه نشان می‌دهد که لازم است ساخت‌وسازها با مطالعات دقیق زمین‌شناسی همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید با مدیریت صحیح مانع از احداث ساختمان و بنا بر روی گسل‌ها شویم، افزود: چنانچه به این موارد توجه نشود در صورت بروز سوانح طبیعی همچون زلزله خسارت فراوانی را شاهد خواهیم بود که جبران آن در بعضی موارد امکان‌پذیر نیست.

شهردار زنجان با بیان اینکه نواقصی در آئین‌نامه‌های ساخت‌وساز وجود دارد، ادامه داد: هنوز هم مطالعات و نقشه‌های کاملی در خصوص وضعیت زمین و گسل‌ها نداریم.

فیروزفر با اشاره به اقدامات اولیه شهر زنجان در حوزه بازآفرینی، تصریح کرد: بازآفرینی به ویژه در مناطق فرسوده شهر حائز اهمیت است، در جنوب زنجان در منطقه‌ای که حسینیه اعظم قرار گرفته است، اقدام خوبی شده و حدود دو هکتار از اراضی فرسوده بازآفرینی شده است.

طرح نوسازی ۸ محله در زنجان

در ادامه اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تاکید کرد: بازآفرینی شهری اقدام مشترکی است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری شهرداری‌های شهرهای استان‌ها انجام می‌دهد، بخشی از وظایف را شهرداری‌ها به دوش می‌کشند و بخش دیگری بر عهده راه و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌هایی در محلات هدف در بحث بازآفرینی شهری جزو برنامه‌های راه و شهرسازی در کشور است، این مهم را در استان‌ها پیگیری می‌کنیم و محلات هدفی که نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در بحث نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف، حدود هفت تا هشت محله در زنجان مشخص شده است.

به گزارش ایمنا، نخستین نشست تخصصی بازآفرینی شهری در راستای احیا، توانمندسازی و تقویت بافت‌های فرسوده و محلات کم برخوردار با حضور نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران و مدیران استانی در محل سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان با حضور سفیران برگزار شد.

کد خبر 629402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.