بین ماموریت‌های وزارت فرهنگ و بودجه نسبت منطقی وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میان مطالبات، ماموریت‌ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز _ یکشنبه چهارم دی‌ _ پس از حضور در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در این جلسه، پیش‌بینی‌های مربوط به بودجه ۱۴۰۲ بررسی شد. همچنین اقدامات انجام‌شده و مشکلات موجود در مباحث بودجه‌ای و نیروی انسانی حوزه فرهنگ و هنر تشریح شد.

وی با بیان اینکه عزم خوبی در همه بخش‌ها به‌ویژه در مجلس وجود دارد تا امسال گام‌های بلندی در جهت حل موضوعات فرهنگی برداشته شود، افزود: همه اعضای کمیسیون در این جلسه نظرات خود را ارائه کردند. در تمامی این نظرات، همدلی قابل مشاهده بود تا تلاش شود که در جریان تدوین بودجه ۱۴۰۲، که مراحل آن در دولت تمام شده و به‌زودی به مجلس ارائه می‌شود، کمیسیون برنامه مساعدت کند تا بتوان بودجه فرهنگی را برای پاسخگویی به بخشی از مطالبات موجود ارتقا داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این جلسه، درباره مباحث ماه‌های اخیر گفت‌وگو شد و گزارشی از اقدامات وزارت فرهنگ و تمهیدات و برنامه‌هایی که در گفت‌وگو با اهالی فرهنگ و هنر بوده است، تشریح شد.

وی درباره تنگناهای اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد در بودجه گفت: بین مطالبات، ماموریت‌ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد. برای مثال در سال ۸۵ اقتصاد کتاب حدود ۲۵۰ میلیارد بود و وزارت ارشاد ۸۰ میلیارد برای مدیریت کتاب در اختیار داشت؛ امسال این عدد ۸ هزار و ۵۰۰ شده، اما وزارت ارشاد ۳۰ میلیارد برای مدیریت حوزه کتاب در اختیار دارد که نقص است و بایستی توازن ایجاد شود.

اسماعیلی با تجلیل از پشتیبانی ویژه رئیس‌جمهور و همراهی سازمان برنامه در تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم اخیر تلاش کردیم بسیاری از گره‌ها را با همکاری دولت و مجلس باز کنیم که بخش عمده آن باز شده است.

کد خبر 629203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.