مراقب کلاهبرداران سایبری در پوشش استخدام نیروی کار باشید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان فریب کلاهبرداران سایبری در پوشش استخدام نیروی کار را نخورند و پیش از واریز هرگونه وجه، از صحت مطالب درج‌شده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطمینان یابند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیش‌تر افراد سودجو با درج و انتشار پیامک تبلیغاتی یا درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان استخدام نیرو جهت کار در منازل و ادارات، نظر قربانیان را جلب می‌کردند و به بهانه دریافت هزینه ثبت‌نام، اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌بردند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند که هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی مانند شیپور، دیوار و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند، تصریح کرد: سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکی به خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند. بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت طرف دیگر معامله، هرگونه تبادل وجهی را به‌صورت رودررو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند و از واریز وجه حتی مبالغ کم به هر عنوان خودداری کنند.

کد خبر 628859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.