اجرای طرح دوچرخه‌های الکتریکی بدون ایستگاه در نشویل

اداره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های چندمنظوره نشویل، مرکز ایالت تنسی آمریکا، از پیاده‌سازی طرح دوچرخه‌های الکتریکی بدون ایستگاه در سراسر شهر خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوچرخه‌های اشتراکی در همه شهرهای جهان دارای ایستگاه‌های مخصوصی برای پارک و تحویل آن‌ها توسط کاربران است. با این حال به‌تازگی طرحی تحت عنوان اشتراک دوچرخه‌های بدون ایستگاه در بعضی از نقاط دنیا آغاز شده است که بر اساس آن، اشتراک و پارک این دوچرخه‌ها در پیاده‌روها یا مکان‌های خاصی که دسترسی به آن‌ها از طریق نصب نرم‌افزارهای تخصصی روی گوشی‌های تلفن همراه فراهم می‌آید، ممکن شده است. دوچرخه‌های اشتراکی بدون ایستگاه اغلب برای سفرهایی با مسافت کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به سایر دوچرخه‌های اشتراکی معمولی، مستلزم پرداخت هزینه بسیار کمتری توسط کاربران است.

اداره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های چندمنظوره تردد نشویل طرح اشتراک دوچرخه‌های الکتریکی بدون ایستگاه را به طور آزمایشی در بعضی از مناطق شمال، غرب، جنوب و مرکز شهر پیاده کرده است و در نظر دارد در صورت موفقیت پروژه و استقبال شهروندان از آن، به اشتراک این دوچرخه‌ها در سراسر شهر بپردازد.

اجرای طرح دوچرخه‌های الکتریکی بدون ایستگاه در نشویل

بهره‌گیری از فناوری ژئوفنسینگ در اشتراک دوچرخه‌های الکتریکی بدون ایستگاه

کمپانی‌هایی که در اشتراک دوچرخه‌های الکتریکی در نشویل همکاری می‌کنند از فناوری ژئوفنسینگ برای اطمینان از خارج نشدن دوچرخه‌ها از مناطق آزمایشی بهره خواهند گرفت.

ژئوفنسینگ یک ویژگی خاص در بعضی از نرم‌افزارها است که با استفاده از GPS (سیستم موقعیت‌یاب جهانی) امکان ردیابی مرزهای جغرافیایی را برای کاربردهای خاص فراهم می‌آورد و از این طریق، شرط ورود یا خروج از یک منطقه جغرافیایی را برای یک دستگاه یا وسیله حمل‌ونقل تعریف می‌کند. در مورد استراتژی نشویل، ژئوفنسینگ هنگام خروج یا ورود دوچرخه‌ها به مناطق آزمایشی، یک هشدار به مرکز مدیریت ارسال می‌کند و از این طریق، کارمندان مسئول را از تردد کاربران در محدوده مورد نظر آگاه می‌کند.

اداره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های چندمنظوره نشویل هدف خود از پیاده‌سازی طرح دوچرخه‌های الکتریکی بدون ایستگاه را تسهیل تردد برای آسیب‌پذیرترین کاربران معابر شهری شامل دوچرخه‌سواران معرفی کرده‌اند و در نظر دارند طی کمترین مدت زمان ممکن، زیرساخت‌های شهری را برای پیاده‌سازی طرح خود توسعه دهند. آن‌ها امیدوار هستند که اشتراک دوچرخه‌های الکتریکی به روش جدید، مردم را بیش از گذشته به اتخاذ تردد سبز سوق دهد که در پی آن، نه‌تنها سلامت شهروندان بهبود خواهد یافت، بلکه اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوای ناشی از کاهش عبور و مرور وسایل حمل‌ونقل موتوری به حداقل خواهد رسید.

کد خبر 628245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.