حقوق ساکنان نازلوی ارومیه ضایع نشود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سگ‌های ولگرد روستاهای اطراف سایت دفن زباله نازلو جمع‌آوری و از تضییع حقوق ساکنان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذر _ در جلسه هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست، اظهار کرد: حرکت بر اساس مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند مورد تاکید است. با توجه به اینکه این طرح بر مبنای کارخانه تولید کمپوست است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب اعتبارات ملی منوط به نهایی شدن و ابلاغ طرح جامع مدیریت پسماند است. در حال حاضر، مبنا برای شهرداری باید تولید کمپوست باشد و برای تقویت آن پس از تأیید طرح جامع، جذب سرمایه‌گذار در اولویت باشد. برای تولید انرژی از پسماند و سایر موارد لازم نیز هم‌زمان می‌شود ورود کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در مناطق کم‌برخوردار شهری، تراکم بیش از حد جمعیت باعث تولید انبوه زباله است و تزریق نیروی کار مازاد و ماشین‌آلات همراه با نظارت دقیق و اصولی برای جمع‌آوری زباله و پسماند این مناطق ضروری است.

وی تصریح کرد: با عنایت به ایجاد دیوار جهت هدایت آب‌های سطحی و ایجاد مخازن برای مهار شیرابه‌های حاصل از انباشت زباله، شهرداری گزارش کاملی از میزان جذب اعتبارات ملی و استانی و هزینه‌کرد داخلی به شورا ارائه دهد. باید هزینه‌کرد عمرانی انجام‌شده با توان خود سازمان با ارزش ریالی احصا و ارائه شود.

توکلی‌مهر افزود: با توجه به اینکه اقدامات قابل قبولی در زمینه تفکیک زباله از مبدا انجام نشده، برای بهبود وضعیت تفکیک زباله برنامه‌های در دست اقدام از سوی شهرداری هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: حق و حقوق اهالی و ساکنان روستاهای اطراف سایت دفن زباله نازلو باید رعایت شود و با بررسی دقیق نبود نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی این مناطق، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای رفاه حال ساکنان به‌ویژه فرزندان دانش‌آموز این روستاها و پیشگیری از حوادث ناگوار در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 628133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.