ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

تیم فوتبال استقلال هفته دوازدهم لیگ‌برتر را با دربی پایتخت برابر پرسپولیس به انجام خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز گذشته پس از قریب به ۵۲ روز به‌دنبال جام جهانی ۲۰۲۲ و تعطیلی بازی‌های لیگ، با انجام ۶ بازی از سر گرفته شد و امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ دو بازی دیگر برگزار می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه هفته و شاید فصل، استقلال به‌مصاف پرسپولیس می‌رود و دربی ۶ امتیازی پایتخت در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر به گردش درخواهد آمد.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال استقلال برای دربی پایتخت را بررسی خواهیم کرد؛

سیدحسین؛ درخشش در جام‌جهانی خاطره شد، حالا دربی‌تایم است

پس از نزدیک به ۱۸۴ دقیقه بازی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای ایران مقابل انگلیس و ولز و ثبت تنها کلین‌شیت کشورمان در جام ۲۲، سیدحسین حسینی با روحیه فراوان و آمادگی بالا قرار است در لیگ‌برتر و مهم‌ترین بازی فصل یعنی دربی پایتخت، از قفس‌توری استقلال محافظت کند و با کلین‌شیت، آبی‌ها را به‌سمت صدر جدول هدایت کند. سیدحسین در ۱۰ بازی اخیر استقلال مقابل پرسپولیس موفق به ثبت سه کلین‌شیت شده و اکنون به‌عنوان گلر یک تیم ساپینتو برای کمک به تیمش، یک نمایش درخشان دیگر را هدف قرار داده است.

خط‌دفاعی دست‌نخورده باقی‌ماند

اگر اتفاق خاصی نیفتد، ریکاردو ساپینتو به سیستمی که دوباره در استقلال نهادینه کرده پایبند می‌ماند و چهار مدافع را مقابل سیدحسین حسینی، برای مهار و کنترل مهاجمان پرسپولیس به‌خط خواهد کرد؛ از بین مدافعان استقلال، عارف غلامی و رافائل سیلوا زوج خط‌دفاعی را تشکیل می‌دهند و با بهره‌گیری از قامت‌بلند و قدرت سرزنی، می‌شود حدس زد دست‌کم برنامه‌های پرسپولیس برای توپ‌های هوایی بیهوده خواهد بود.

کوین یامگایی که روزگاری مهاجم بود اما اکنون همه‌جای زمین بازی می‌کند هم در سمت‌راست خط‌دفاعی به وظایف سنگینی که زمان دفاع و حمله دارد عمل می‌کند اما دفاع‌چپ نه ابوالفضل جلالی که جعفر سلمانی است؛ جلالی که جوان‌ترین بازیکن ایران در جام‌جهانی بود مقابل پرسپولیس شانسی برای فیکس‌بودن ندارد و سلمانی مهره ساپینتو در آن بخش خواهد بود.

سه هافبکِ نام‌آشنا مأمور بستن وسط زمین

در تمام ۱۱ هفته گذشته لیگ‌برتر، استقلال با هافبک‌هایی آماده وارد زمین می‌شد و تغییرات زیادی نیز بین بازیکنان اصلی و ذخیره‌ها به‌وجود می‌آمد اما نکته اینجاست که ساپینتو به‌جز روزبه چشمی، مهدی‌پور، رضاوند و نیک‌نفس یا گاهی سهید مهری، سایر هافبک‌ها را مورد اعتماد خود نمی‌بیند و سعی می‌کند به‌صورت چرخشی از این چهار نفر استفاده کند. روزبه چشمی زننده گل نخست ایران مقابل ولز در جام‌جهانی نخستین شانس حضور در مرکز خط‌میانی است و برای ارتباط بین کانال دفاعی و مرکز میدان، در کنار مهدی‌پور و رضاوندِ خلاق قرار می‌گیرد.

حساب‌ویژه کادرفنی روی وینگرها

برنامه‌اصلی استقلال برای گلزنی به پرسپولیس، وینگرهای توانمند و سرعتی هستند؛ مهدی قایدی و محمد محبی دو عنصر رونده و خوش‌فکر آبی‌ها، گلزنی و پاس‌گل را در زمین درس می‌دهند و تکنیک بالا و پا به توپی‌شان، هر مدافعی را به دردسر می‌اندازد؛ اما امیرارسلان مطهری هم در رأس خط‌حمله جلوتر از وینگرها آماده تغذیه‌شدن است و از هر فرصتی برای گلزنی دوباره به سرخ‌پوشان نمی‌گذرد. خط‌حمله استقلال در برابر پرسپولیس، همیشه کابوس قرمزها بوده‌اند و چه دربی و چه در سایر بازی‌ها، گل‌خوردن از این سه‌نفر را تجربه کرده‌اند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر پرسپولیس

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و امیرارسلان مطهری

کد خبر 627885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.