ساماندهی و بهسازی بوستان‌های محلی در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: به دنبال ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سرانه مطلوب فضای سبز، بوستان‌های محلی بهسازی و ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌ها منطقه پنج شهرداری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: به‌منظور ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سرانه مطلوب فضای سبز و رضایت شهروندان، بوستان‌های محلی بهسازی و ساماندهی می‌شود.

وی تصریح کرد: بوستان‌ها در افزایش حس تعلق به مکان زندگی و همدلی بیشتر شهروندان با مدیریت شهری تأثیرگذار است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: این منطقه ضمن بازبینی و طراحی جدید قطعات با کاشت گونه‌های سازگار با شرایط محیطی خاکی و منابع آبی، اقدامات مؤثری را در ایجاد طراوت، شادابی، جذابیت‌های بصری و چشم‌نواز شهری در سطح منطقه انجام داده است.

وی ادامه داد: در این راستا کاشت درختان پالم و واکاوی درختان و درختچه‌های برگ بو، نارون، زیتون، خرزهره، زیتون تلخ (ملیا)، نسترن، رز، زرشک انجام شده است.

کارگر با تأکید بر اهمیت کاشت نشاءهای رنگارنگ فصلی در ایجاد جاذبه بصری زیبا در فضای سبز شهری گفت: همزمان با فصل پاییز و به‌منظور توسعه و تنوع فضای سبز نیز گونه‌های مختلف گل‌های فصلی و زینتی در میدان‌ها، بوستان‌ها، رمپ‌ها، بلوارها و حاشیه خیابان‌ها سطح منطقه کاشته شد.

وی ادامه داد: در این فعالیت ضمن آبیاری، هوادهی، محلول‌پاشی، تغذیه درختان، مالچ‌پاشی علف‌های هرز، حذف شاخه‌های خشک درختان و فرم‌دهی درختان و درختچه‌ها نیز انجام می‌شود.

کد خبر 627710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.