ضرورت مشارکت شهرداری با مراکز درمانی برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی و پزشکی

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت مشارکت شهرداری با مطب‌ها و مراکز درمانی کوچک برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی و پزشکی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه زارع امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در پنجاه‌ویکمین جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: پسماندهای معمولی را سازمان پسماند شهرداری به طور مطلوب جمع‌آوری آنها را انجام می‌دهد، اما ضرورت دارد ابتدا پسماندهای عفونی بی‌خطر شود.

وی افزود: بی‌خطرسازی پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای عفونی و پزشکی به عهده تولیدکنندگان آن‌ها است، اما به دلیل خطرساز بودن پسماندهای عفونی و پزشکی، شهرداری برای همکاری و بی‌خطرسازی آن‌ها با مطب‌ها و مراکز درمانی کوچک، آمادگی لازم را دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد افزود: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان به دستگاه بی‌خطرساز مجهز هستند و پسماندهای تولیدی خود را در محل بی‌خطر می‌کنند، اما مراکز درمانی کوچک همچون درمانگاه‌ها و مطب‌ها این دستگاه را ندارند.

وی با بیان اینکه لازم است شهرداری با مراکز درمانی و کوچک همکاری کند و با مشارکت یکدیگر در تهیه دستگاه و مکان برای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی اقدام کنند، تاکید کرد: وجود پسماندهای عفونی در شهر، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند.

کد خبر 627493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.