آمار خیره‌کننده کرواسی در ادوار جام‌جهانی: ۳ مدال از ۶ دوره حضور و فقط ۲ باخت در ۱۴ بازی!

تیم ملی کرواسی با پیروزی در بازی رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل مراکش، به سومی جهان رسید تا برای سومین بار روی سکو بایستد؛ ضمن اینکه کروات‌ها فقط ۲ باخت در ۱۴ بازی اخیرشان در جام‌جهانی متحمل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز _ شنبه بیست‌وششم آذر _ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه میان تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مراکش انجام شد و تیم ملی کرواسی با پیروزی دو بر یک برابر مراکش، به مقام سومی جهان رسید و روی سکو ایستاد.

تیم ملی کرواسی که در جام‌جهانی قبلی به نایب‌قهرمانی رسیده بود و در جام‌جهانی ۱۹۹۸ هم مقام سومی را کسب کرد، امشب یک بار دیگر به مدال در جام‌جهانی رسید و برای دومین بار روی پله سومی دنیا قرار گرفت. جالب‌تر و عجیب‌تر اینکه کرواسی با فقط چهار میلیون نفر جمعیت، تاکنون فقط شش دوره در جام‌جهانی حاضر بوده و در نیمی از دوران حضورش به مدال دست یافته است.

ضمن اینکه کرواسی در دو جام‌جهانی اخیر ۱۴ بازی انجام داده و فقط دو بار متحمل شکست شده است. کروات‌ها شش پیروزی و شش تساوی ثبت کرده‌اند و فقط دو بار مقابل فرانسه در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ و برابر آرژانتین در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شکست خورده که هر دو باخت به از دست رفتن قهرمانی و رسیدن به فینال تمام منجر شده است.

کد خبر 627336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.