اداره مراکز فرهنگی با مشارکت شهروندان

رویکرد اصلی شهرداری اصفهان مردم‌سپاری و توانمندسازی مراکز فرهنگی مردمی است، لذا با نگاه مردم‌سپاری، اداره فرهنگسراها و زیرساخت‌های شهر به مردم واگذار شد و در حال حاضر ۱۱۰ مجموعه مدیریت شهری در اختیار مردم قرار دارد؛ تاکنون با حدود ۱۲ میلیارد تومان از مجموعه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف حمایت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته در ۹۰۰ مورد یاری‌گر بسیاری از تشکل‌های مردمی و مراکز فرهنگی بود و تاکنون با حدود ۱۲ میلیارد تومان از مجموعه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف حمایت شد.

همچنین ۲۷۴ مسجد بیش از ۱۲ میلیارد تومان مساعدت دریافت کردند اما رویکرد اصلی شهرداری نه حمایت، بلکه مردم‌سپاری و توانمندسازی مراکز فرهنگی مردمی بود لذا با همین نگاه مردم‌سپاری، اداره فرهنگسرا و زیرساخت‌های شهر به مردم واگذار شد و در حال حاضر ۱۱۰ مجموعه مدیریت شهری در اختیار مردم قرار دارد.

اواخر سال گذشته فراخوانی برای ۳۰ مجموعه، کتابخانه، سالن مطالعه و فرهنگسرا منتشر شد که بیش از ۲۰۰ مجموعه و اشخاص توانمند در این فراخوان شرکت کردند و در فرایند قانونی، اداره این مجموعه‌ها به مردم واگذار شد.

در حوزه اجتماعی در چند محور اتفاقات ویژه‌ای در شهر رقم خورد، اما خانواده‌محوری از سیاست‌های اصلی شهرداری اصفهان در این دوره از مدیریت شهری بود و بر این اساس ارتقای روابط خانوادگی از جمله زوجین، والدین و فرزندان، ارتباط اعضای خانواده با سالمندان و دیگر شئون روابط خانوادگی از جمله اهدافی بود که با برگزاری برنامه‌های مختلف در یک سال گذشته در این حوزه به آن پرداخته شد.

اولویت‌های مدیریت شهری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌گونه‌ای بود که برنامه‌ها در دل محله‌ها، پارک‌ها و میادین برگزار شد تا همه شهروندان از آن بهره‌مند شوند، البته در این میان نگاه ویژه‌ای در این دوره به محلات کم‌برخوردار صورت گرفت و نزدیک به ۶۰ درصد برنامه‌های مشارکتی در مناطق کم‌برخوردار انجام شد.

حفظ هویت اصفهان از جنبه‌های مختلف یکی دیگر از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره بوده است، در این میان با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای صورت گرفته، تعمیق و گسترش هویت اسلامی و انقلابی اصفهان بین نسل جوان مدنظر قرار گرفت و برنامه‌های متعددی در این خصوص برگزار شد.

کد خبر 627248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.