منابع آبی شهرداری اصفهان تا اوسط سال آینده مانیتور می‌شود

کارشناس مسئول مدیریت سخت‌افزار و تجهیزات سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد سامانه یکپارچه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات و تجهیزات خطوط آبرسانی به‌منظور هوشمندسازی مدیریت منابع آبی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه تا اواسط سال آینده، گام مثبتی برای تحقق شهر هوشمند برداشته می‌شود.

امیر رشادی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به کمبود منابع آب در شهر اصفهان و گستردگی نیاز مدیریت شهری به تأمین آب برای استفاده در فضاهای سبز و نیازهای شهری، سبب شده است تا شهرداری اصفهان ضمن در نظر گرفتن راه‌های مختلف برای تأمین آب مورد نیاز، در صدد استفاده از فناوری‌های روز برای بهره‌گیری از آب‌های خاکستری (پساب) و مدیریت میزان مصرف آن باشد.

وی ادامه داد: در این راستا از اواخر سال ۱۴۰۰ پروژه‌ای مبنی بر ایجاد سامانه یکپارچه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات و تجهیزات خطوط آب‌رسانی به‌منظور هوشمندسازی مدیریت منابع آبی از سپاهان شهر در جنوب تا آرامستان باغ رضوان در شرق و از شاهین‌شهر تا محدوده شهرداری منطقه ۱۲ در محور شمال شهر اصفهان ارائه شده است که اجرای آن بر عهده سازمان فاوا و بهره‌بردار آن معاونت خدمات شهری اصفهان است که تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال آینده تکمیل شود.

کارشناس مسئول مدیریت سخت‌افزار و تجهیزات سازمان فاوا شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این پروژه می‌توان به استفاده بهینه از تأسیسات و افزایش کارایی آنها، مدیریت بهینه مصرف انرژی، نظارت بر عملکرد اپراتورها و پیمانکاران، ایجاد سهولت در پشتیبانی و عیب‌یابی تجهیزات، همچنین تبدیل نظارت و کنترل دستی به کنترل خودکار، برنامه‌ریزی شده و از راه دور اشاره کرد.

وی افزود: به این ترتیب با نصب تجهیزات پایش و کنترل تأسیسات در ۳۳ ایستگاه موردنظر، همچنین تجهیز و راه‌اندازی مرکز کنترل و مانیتورینگ تأسیسات آبرسانی و استفاده از سیستم تله‌متری و کنترل از راه دور سفارشی، گام مثبتی در خصوص تحقق شهر هوشمند و مدیریت بهینه منابع آبی از راه دور با تعداد اپراتور محدود و دقت کافی برداشته خواهد شد.

رشادی‌نژاد تاکید کرد: سامانه یکپارچه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات و تجهیزات خطوط آب‌رسانی در سطوح سخت‌افزاری شامل اصلاح و تأمین تابلوهای TCP و MCT هر ایستگاه و نصب تجهیزات کنترلی فراخور نیاز موقعیت مورد نظر و نرم‌افزاری، شامل کدنویسی PLC و سفارشی‌سازی سیستم تله‌متری مطابق با نیازهای موجود ایجاد می‌شود.

وی گفت: این سامانه امکان مانیتور و نظارت بر عملکرد ایستگاه‌ها را به تفکیک فراهم خواهد کرد که اپراتور در هر لحظه می‌تواند از وضعیت هر ایستگاه مطلع شود و در صورت بروز خطا در سریع‌ترین زمان ممکن، عیب‌یابی انجام شود.

کد خبر 627196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.