بهره‌مندی ۱۳ هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر، ۳۲ هزار فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی در این استان هستند. از این تعداد، ۱۳ هزار معلول از خدمات مستمر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز _ پنجشنبه بیست‌وچهارم آذر _ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توزیع ۱۳ تن مرغ منجمد بین مراکز نگهداری و مؤسسات خیریه زیر پوشش بهزیستی در حال انجام است، اظهار کرد: این میزان مرغ در قالب رزمایش سفره احسان به ارزش ۵۸۰ میلیون ریال از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به مؤسسات و مراکز بهزیستی استان اختصاص داده شد که پنج تن بین مراکز نگهداری و هشت تن بین مؤسسات خیریه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۲ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری هستند، ادامه داد: از این تعداد، ۱۳ هزار معلول از خدمات مستمر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۰۳ مرکز توان‌بخشی در سطح استان تصریح کرد: ۴۹۴۷ نفر در استان از خدمات مراکز روزانه، شبانه‌روزی، خدمت در منزل و توان‌بخشی مبتنی بر جامعه استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای کاهش رنج و دردهای آحاد جامعه، تامین عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار در معرض آسیب و آسیب‌دیده، از طریق رویکرد اجتماع‌محور، نسبت‌به رصد و شناسایی عوامل خطر و محافظ، مداخلات پیشگیرانه به‌منظور کاهش بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خدمات تخصصی و بهنگام برای ساماندهی، مدیریت، درمان و کاهش آسیب‌ها اقدام کرده است.

نصیری با بیان اینکه اصلی‌ترین نهاد دولتی برای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه سازمان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی به جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد. از سویی، مسئولیت تامین رفاه بیشتر معلولان جامعه به این سازمان محول شده است و از سوی دیگر، وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه در حیطه مسئولیت‌های سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه فراهم کردن بستر لازم برای توانمندسازی جامعه هدف و کمک به خودشکوفایی آن‌ها از مسائلی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، گفت: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های حمایتی است که فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. زیرا افراد پیش از تولد تا پس از مرگ از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. برای نمونه، پیش از تولد مداخلات پیشگیری از معلولیت‌ها برای اشخاص انجام می‌شود. همچنین خدمات سازمان بهزیستی با گروه‌های سنی گوناگون تا میانسالی، کهنسالی و حتی پس از مرگ ادامه می‌یابد.

کد خبر 626872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.