روستای لندی از امکانات گازرسانی محروم است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ خانوار در روستای لندی زندگی می‌کنند، اما از امکانات گازرسانی محروم هستند.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در دو سال گذشته به روستای گوزلک منطقه میانکوه در شهرستان اردل گازرسانی انجام شد، اظهار کرد: در این پروژه به دلیل اینکه جنس خاک در دهستان شلیل به‌ویژه روستاهای گوزلک و لندی دارای سنگ‌ریزه‌های بسیاری است، به محض کار کردن بیل مکانیکی، سنگ‌های بزرگ در جاده سقوط می‌کند.

وی افزود: وقتی بیل مکانیکی برای خط انتقال گاز در این روستا مشغول فعالیت بود، به دلیل ضخامت آسفالت که از استانداردهای لازم برخوردار نبود، حدود ۲۶۰۰ مترمربع از مسیر جاده توسط شرکت گاز استان تخریب شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل تصریح کرد: در این فرایند آسفالت جاده روستای «دورک قنبری» به روستای گوزلک در بخش میانکوه به کلی نابود شد، لذا راهداری این جاده را مجدد آسفالت کرد، اما معابر داخلی روستا نیز خراب شده بود که هنوز آسفالت نشده است.

وی ادامه داد: در نهایت شرکت گاز با دهیار روستا خسارت را تعیین کردند، تا این مشکل را رفع کنند، این در حالی است که دهیار نمی‌تواند این خسارت را کارشناسی کند و پس از آن حدود ۹۰ میلیون تومان به حساب دهیاری برای جبران خسارت معابر روستا واریز شد.

طهماسبی گفت: برای زیرسازی و آسفالت معابر روستا تنها هزینه حمل مصالح توسط یک کامیون از شهر ناغان تا روستای گوزلک حدود پنج میلیون تومان است و ۹۰ میلیون تومان برای آسفالت معابر کافی نیست، لذا اعتبار کافی برآورد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این رایزنی‌ها در دوره پنجم شوراهای اسلامی بوده است و مسئولان شرکت گاز نیز معتقد هستند که در دوره گذشته خسارت آسفالت معابر را پرداخت کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل افزود: در حال حاضر جاده روستای گوزلک به روستای لندی در حال آسفالت است، البته روستای لندی هنوز گازرسانی نشده است؛ با پیگیری نماینده شهرستان کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود به دلیل وجود پنج شهید در روستا به این روستا گازرسانی شود، اما مسئولان شرکت گاز دست روی دست گذاشتند و پیگیر قانون جدید نیستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت روستای لندی حدود ۱۸۰ خانوار است که طبق قانون قبل این جمعیت برای گازرسانی کم است، اما بر اساس قانون جدید سرانه کشوری چهار برابر شده است و این امکان برای گازرسانی به این روستا فراهم شده است، در حالی که شرکت گاز معتقد است قانون جدید هنوز ابلاغ نشده است و اقدامی در راستای گازرسانی انجام نخواهد داد.

کد خبر 626604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.