حضور زنان زمینه‌ساز توسعه پایدار است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دین اسلام به مساوات زن و مرد تاکید شده است و به چشم اشیا با زنان نگاه نمی‌شود، گفت: بدون مشارکت و حضور زنان توسعه پایدار شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز_ سه‌شنبه بیست و دوم آذرماه_ در نشست هم‌اندیشی با بانوان فعال، نخبه و کارآفرین منطقه ۱۳ ضمن تسلیت به مناسب ایام فاطمیه و الگوبرداری از ایشان در حمایت از اصل ولایت اظهار کرد: منطقه سیزده با چهار ناحیه و۱۳ محله و مساحت ۱۲۸۰ هکتاری که ۹۳۰ هکتار آن بافت شهری است و مابقی مساحت آن اراضی نظامی و صنایع و حریم است که به نوعی چالش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت‌های زیادی در این منطقه وجود دارد ادامه داد: بازار، دانشگاه آزاد، بنای تاریخی قصر فیروزه بیمارستان‌های فجر و بوعلی و لواسانی که یکی از مراکز بزرگ‌جراحی قلب است که در خصوص توریسم درمانی در حال حاضر فعالیت می‌کند، پارک سرخه‌حصار و خجیر و گورستان ممنوعه دولتی فرصت‌هایی است که در این منطقه وجود دارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این منطقه بافت فرسوده وجود دارد که در مدیریت شهری ششم بسیار مورد توجه است، گفت: در بحث‌بافت فرسوده فارغ از اینکه زیبایی نما شهر را تهدید می‌کند، موجب توسعه و گسترش آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

وی در خصوص کمبود بازار میوه‌و تره‌بار در این منطقه تصریح کرد: ضرورت دارد نه تنها در این منطقه بلکه در تمامی‌مناطقی که با کمبود میادین میوه‌وتره‌بار مواجه هستند اقدامات لازم انجام شود، یکی از چالش‌های مطرح شده منطقه ۱۳ آلودگی صوتی ناشی از بزرگراه شهید باقری، حضور پادگان‌ها و موضوع حریم از مباحثی است که همواره مورد نقد قرار دارد.

نجفی ادامه داد: اقداماتی در خصوص انتقال دادگاه‌ها از این منطقه انجام شده است و حکمرانی شهری در تمام دنیا تغییر کرده و امروز برای سیاستگذاری‌ها و تعیین خط‌مشی‌ها در مجلس و پارلمان شهری ابتدا مشکلات از نزدیک شناسایی و بررسی می‌شود و سپس در تعیین سیاست‌گذاری‌ها اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدون حضور بانوان در حوزه‌های مختلف امکان توسعه پیشرفت در جوامع وجود ندارد افزود: در دین اسلام به مساوات زن و مرد تاکید شده و به چشم اشیا با زنان نگاه نمی‌کند این نشان از کرامتی است که دین اسلام به زنان دارد و بدون مشارکت و حضور زنان توسعه پایدار شکل نمی‌گیرد، از شهردار منطقه در خواست می‌کنم تا جایی که منع قانونی ندارد بسترهای لازم را در خصوص احصا مشکلات بانوان فعال فراهم کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره بسته‌های حمایتی به بسته‌های خرسند ساز که به‌تازگی رونمایی شده است، گفت: در این بسته حمایتی به حفظ کرامت و شأن زنان توجه ویژه شده است و تمام تلاش مان در شورای شهر این است که در جهت حمایت از بانوان قدمی برداشته شود.

کد خبر 626447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.