تکمیل سیستم‌های آبیاری مدرن منطقه ۹ تا پایان آذرماه

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آبیاری، تجهیز فضای سبز این منطقه به سیستم‌های آبیاری نوین آغاز شده است و این عملیات تا پایان آذرماه امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و بحران کم‌آبی و به‌منظور آبیاری منظم درختان و فضاهای سبز شهری، برنامه‌ریزی صحیح، تغییر الگوهای سنتی به مدرن و بهره‌مندی از مدیریت تلفیقی آب برای کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آبیاری، تجهیز فضای سبز منطقه ۹ شهرداری به سیستم‌های آبیاری نوین آغاز شده و این عملیات با سطحی بالغ بر ۲۵ هزار متر در خیابان‌های میرزاطاهر و آتشگاه در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به بهسازی سیستم‌های آبرسانی فضای سبز در این منطقه افزود: به منظور افزایش راندمان کیفی آبیاری فضای سبز و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب این عملیات با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است و تا پایان آذرماه امسال تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این پروژه واحد فضای سبز منطقه ۹ شهرداری با حذف سیستم آبیاری سنتی (غرقابی) و بهره‌گیری از سیستم‌های مدرن قطره‌ای و بابلر در راستای بهینه‌سازی مصرف آب گام مؤثری برداشته است.

قاضی‌عسگر با اشاره به کاهش نزولات جوی شهر اصفهان تصریح کرد: هدف از اجرای این عملیات، بهینه‌سازی مصرف آب، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، افزایش راندمان آبیاری و کاهش استفاده از ماشین‌آلات (آبیاری تانکری) است.

کد خبر 626333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.