آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشست‌های تأمین زمین استان‌ها برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی با بیان اینکه سلسله‌نشست‌های سازمان ملی زمین و مسکن به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار می‌شود، اظهار کرد: دستور کار این جلسات بررسی آخرین وضعیت تأمین زمین بر پایه اطلاعات ثبت و بارگذاری شده در بانک زمین، بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آماده‌سازی شده یا آماده ساخت، بررسی آخرین وضعیت اراضی شناسایی شده برای منابع درآمدی اجرای طرح، برنامه‌های استان درباره مولدسازی، مشارکت و آخرین وضعیت اتمام پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده در هر استان است.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای تأمین زمین در استان‌ها، گفت: معتقدیم مؤثرترین راه در تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، الحاق اراضی موجود در حریم شهرها و تصویب ساخت شهرک‌هاست.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با بخش خصوصی و فروش اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی به عنوان راهکارهای دیگر در تأمین زمین برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور نام برد و خواستار تسریع روند تأمین زمین در استان‌ها شد.

مالکی اظهار کرد: در این نشست مدیرکل راه‌وشهرسازی استان به همراه معاونان املاک و حقوقی، مسکن و بازآفرینی شهری، شهرسازی و معماری، عامل ذی‌حساب و مسئول بانک زمین هر استان حضور خواهند یافت تا موارد مدنظر به‌صورت پروژه به پروژه و به تفکیک هر شهر در استان بررسی شود.

کد خبر 626160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.