برگزاری نشست کنسولی ایران و سوریه

نشست کنسولی مشترک ایران و سوریه به ریاست معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و همتای سوریه‌ای وی در محل وزارت خارجه جمهوری عربی سوریه برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این اجلاس یک‌روزه، مقاماتی از وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پلیس گذرنامه و مهاجرت، اداره کل گذرنامه ریاست جمهوری کشورمان و سفیر و مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در این اجلاس، طیف وسیعی از همکاری‌های کنسولی برای حل مسائل اتباع دو کشور ازجمله لزوم حل و فصل مسائل معیشتی، اشتغال، کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای وضعیت آنها، تسهیل در اجرای موافقت‌نامه‌های فی‌مابین، حل مشکلات دانشجویی و توسعه همکاری‌های دانشگاهی و ارتقای روابط کنسولی برای روان‌سازی خدمات‌رسانی به اتباع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین بر برگزاری جلسات تخصصی‌تر برای امضای صورت‌جلسه مشترک توافق کردند.

در حاشیه این نشست، علیرضا بیگدلی و هیئت همراه با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، طرفین ضمن تاکید بر روابط خوب و برادرانه دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر ضرورت ارتباط مستمر و تبادل نظر درباره مشکلات کنسولی و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها به‌منظور کمک به اتباع دو کشور و تداوم گفت‌وگوها و برگزاری دور بعدی مشورت‌های کنسولی دو کشور در آینده‌ای نزدیک توافق کردند.

کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه امروز یکشنبه در دمشق برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 626009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.