سیاست دستگاه قضایی جلوگیری از موازی‌کاری با سایر ارگان‌ها است

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری سیاست دستگاه قضا را جلوگیری از تزاحم، تداخل و موازی‌کاری با سایر ارگان‌ها دانست و گفت: اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در خصوص کودکان کار و خیابانی، کمک‌کننده و یاری‌بخش کمیته‌ها و ستادهای مشابه استانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _یکشنبه بیستم آذرماه_ در حاشیه دیدار با زندانیان زندان مرکزی شهرکرد، با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه جهت نظارت و کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها، اظهار کرد: هدف از اعمال مجازات، حبس بازپروری و اصلاح مجرم است، فردی که به دلیل ارتکاب جرم محکوم به مجازات می‌شود باید از این فرصت برای اصلاح رفتارها و بازنگری در امورات خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه در زمان حضور فرد خاطی در زندان رفتار وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر تغییرات مثبتی مشاهده شد، مشمول تأسیسات ارفاقی خواهد شد، ادامه داد: در بازدید مقامات قضائی استان چهارمحال و بختیاری از زندان مرکزی شهرکرد به درخواست بیش از ۵۰ نفر از زندانیان رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری سیاست دستگاه قضا را جلوگیری از تزاحم، تداخل و موازی‌کاری با سایر ارگان‌ها دانست و تصریح کرد: اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در خصوص کودکان کار و خیابانی، کمک‌کننده و یاری‌بخش کمیته‌ها و ستادهای مشابه استانی است.

وی اضافه کرد: در اجرای قانون مردم را یکسان می‌بینیم و با افراد متخلف در حوزه شهری یکسان برخورد می‌کنیم، همچنین اشرافیت و عمل به قانون امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهرامی با اشاره به نحوه عملکرد مقامات قضائی در برخورد با جرایم سبک، گفت: قضات محاکم علی‌رغم اعمال مجازات قاطع برای محکومان، باید استفاده از تأسیسات ارفاقی و مجازات جایگزین حبس را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با نگاه اصلاحی به نوع جرم‌انگاری و کیفیت جرایم از سیاست‌های مدون قوه قضائیه است.

به گزارش ایمنا، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری به همراه دادستان مرکز استان در زندان مرکزی شهرکرد حضور یافته و در راستای ملاقات مستقیم با زندانیان به مشکلات و درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

کد خبر 625919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.