۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
سپاهان بر بام کشتی ایران!

تیم کشتی فرنگی سپاهان، هفته گذشته با حمایت خوب مدیریت باشگاه و عوامل این تیم بر بام کشتی ایران ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم کشتی فرنگی سپاهان هفته گذشته با قهرمانی در لیگ برتر بر بام کشتی ایران ایستاد. شاگردان رسول جزینی در فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی با نتیجه هفت بر سه، بر فولاد خوزستان غلبه کردند و به عنوان قهرمانی بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر این رشته معرفی شدند.

این درحالی است که به نظر می‌رسد حضور دو باشگاه بزرگ و صنعتی اصفهان در کنار دیگر باشگاه‌های استان در کشتی و توجه ویژه به سنین پایه برای بازگشت حال خوب کشتی اصفهان ضروری است. تیم‌داری باشگاه سپاهان در رشته کشتی از قدم‌های مثبت برای کشتی است، با این تفاسیر قهرمانی زردپوشان در لیگ برتر نشان می‌دهد استان اصفهان در ورزش کشتی پتانسیل‌های زیادی دارد که با مدیریت و حمایت مالی صحیح این پتانسیل‌های بالقوه به قهرمانی می‌رسد.

جزینی: برای کسب بهترین عنوان تلاش خواهیم کرد

توجه به رده سنی پایه تضمین آینده کشتی اصفهان است

در همین رابطه جزینی، سرمربی تیم کشتی سپاهان درباره وضعیت تیم کشتی این باشگاه، اظهار کرد: تیم ما با همت مدیرعامل کارخانه و محمد رضا ساکت در آخرین فرصت‌های مانده به شروع لیگ تشکیل شد. برای بهبود کیفیت تیم به دنبال تغییرات هستیم. اصفهان در کشتی در جایگاه خوبی قرار دارد و باشگاه بزرگی همچون سپاهان در این رشته در حال تیم‌داری است که امیدوارم بدون قطع شدن ادامه دار باشد.

مدیر عامل باشگاه قول داده‌است که حتماً در رده‌های پایه تیم داشته باشیم که خود این تیم داری در رده‌های پایه می‌تواند بستر سازی مناسبی برای رشد و بهبود وضعیت کشتی در اصفهان باشد که تا سه یا چهار سال آینده تیمی با ۸۰ درصد کشتی‌گیر بومی قوی و حاذق داشته باشیم.

وی افزود: کشتی اصفهان به جایی رسیده بود که نمی‌شود گفت به سطح صفر رسید بلکه زیر صفر قرار داشت. با آمدن میرزایی به عنوان ریاست هیئت کشتی اصفهان اتفاقات خوبی رخ داد، البته شیوع ویروس کرونا مانع شد و در حدود دو سال فعالیتی انجام نشد. به هر حال کشتی اصفهان در بخش مدیریت در وضعیت خوبی است، البته باید ببینیم کشتی کجا بود و درحال حاضر کجاست.

نمی‌شود انتظار معجزه داشت؛ اگر شیوع کرونا نبود، وضعیت بهتر از حال حاضر بود. امیدوارم مردم اصفهان بیشتر به کشتی اهمیت بدهند و این ورزش ملی‌ومذهبی را دنبال کنند زیرا رشته‌ای است که امکان دارد در المپیک مدال کسب کنیم همان طور که استان شیراز با اهمیت دادن توانست مدال به‌دست آورد. در گذشته کشتی شیراز پایین‌تر از اصفهان قرار داشت اما اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رسیدن کشتی‌گیران اصفهان به بلندترین جایگاه‌های جهانی دور از دسترس نیست

جزینی درباره وضعیت ورزش کشتی در اصفهان و کشتی‌گیران بومی، گفت: در گذشته اصفهان حتی در لیگ دسته یک حرفی برای گفتن نداشت اما درحال‌حاضر وضعیت تغییر کرده است و کشتی‌گیران بومی اصفهان پیشرفت داشته‌اند؛ همچون عباس مهدیزاده که کشتی‌گیر قابل و توانایی است. چهار کشتی‌گیر بومی در تیم داریم. کشتی‌گیران ملی‌پوشی که در تیم حاضر هستند تأثیر زیادی نه تنها بر دیگر اعضای تیم می‌گذارند بله روی نونهالانی که در اصفهان تمرین می‌کنند نیز اثر گذار هستند زیرا با بزرگسالان تمرین می‌کنند و با بهترین کشتی گیران کشور و دنیا بدن به بدن می‌شوند و از تجربیاتشان استفاده کرده و الگو برداری می‌کنند. با توجه به تجربیات مربی‌گری‌ام در تیم ملی و مقایسه‌ای که می‌کنم این توانایی را در ورزشکاران اصفهان می‌بینم که در آینده‌ای نزدیک در مسابقات جهانی و المپیک کشتی بگیرند.

وی ادامه داد: رسیدن کشتی‌گیران اصفهان به فتح بلندترین جایگاه‌های جهانی دور از دسترس نیست. کشتی‌گیر اصفهانی در رده ملی نداریم اما مدال‌آور کشوری داریم. در کنار حضور باشگاه سپاهان، به نظر من فعلیت‌های هیئت کشتی نیز تأثیر زیادی داشته است به‌خصوص در ردهای پایه البته نمی‌گویم ایده‌آل و کافی است اما همین که با قدم‌های کوچک رو به جلو در حال حرکت می‌کند خوب است. در لیگ برتر عباس مهدیزاده را داشتیم که کشتی‌هایش را برد، کشتی‌هایی که مهدیزاده می‌گرفت برای من از این جهت که کشتی‌گیر بومی اصفهان است اهمیت ویژه‌ای داشت. وی با نتایجی که کسب کرد نشان داد که در آینده استان اصفهان می‌تواند هم مدال جهانی و هم مدال المپیک داشته باشد.

سپاهان بر بام کشتی ایران!

با بودجه‌ای که نبود قهرمان شدیم

جزینی درباره قهرمانی تیم سپاهان در لیگ برتر کشتی، اظهار کرد: اگر حمایت‌های بی‌دریغ باشگاه نبود، هرگز کسب قهرمانی در لیگ برتر کشتی مسیر نمی‌شد. محمدرضا ساکت و تمام زیرمجموعه وی تمام‌قد پشتیبان ما بودند؛ همچنین از سمت جواد محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان حمایت‌هایی داشتیم. کار اصلی از سمت باشگاه سپاهان بود و مسئله قابل اهمیت این است که ورزش کشتی ردیف بودجه‌ای در اعتباری جاری امسال باشگاه نداشت و با توجه به این مسئولان باشگاه و کارخانه فولاد توجه خاصی به ورزش کشتی داشتند دست به دست هم دادند تا شرایطی فراهم شود تا با اعتباری که در توان داشتند تیم کشتی را راه‌اندازی کنیم که تیم ما نیز با قهرمانی جواب اعتمادی که شده بود را داد. از همان ابتدا چشم ما به قهرمانی بود اما شرایط برای ما مقداری سخت بود؛ با توجه به بودجه محدود و زمان اندکی که در اختیار داشتیم تمام تلاشمان را کردیم تا تیمی بسته شود که لایق شهر و استان اصفهان و در درجه دوم در لایق باشگاه سپاهان باشد. زمان زیادی طول کشید تا تیم تاییدیه‌های اصلی را بگیرد و برای همین زمان طلایی را از دست دادیم اما در طول مسیر توانستیم شرایط را مساعدتر کنیم و نتیجه مطلوب را کسب کنیم.

جزینی در خصوص دیدار فینال بیان کرد: همه کشتی‌ها سخت و نفس‌گیر بود. کشتی‌های نزدیکی داشتیم و کوچک‌ترین اتفاقی می‌توانست کشتی را برگرداند. همین اختلافات کم و کوچک نشان دهنده انضباط تیمی و زحماتی است بچه‌های تیم ما کشیدند. کشتی‌گیرانی کنار ما بودند که غیرتمندانه به سپاهان نگاه می‌کردند و با دلاوری کشتی گرفتند. بر روی کاغذ بعضی تیم‌ها ستاره‌های بیشتری نسبت به ما داشتند و درصد اندکی شانس بیشتر داشتند.

برای حضور در جام باشگاههای جهان برنامه داریم

سرمربی تیم کشتی سپاهان در خصوص جام باشگاههای جهان، تصریح کرد: قطعاً در این تورنمنت شرکت خواهیم کرد و برای آن برنامه داریم. قطعاً کار در جام باشگاه‌ها سخت‌تر است اما ما تدابیری اندیشیده‌ایم که بتوانیم تیم را تقویت کنیم تا انرژی لازم برای حضور در آن بگیریم.

وی در خصوص حضورش در تیم سپاهان برای لیگ سال آینده، گفت: قطعاً خیلی مشتاق هستم با سپاهان به همکاری‌ام ادامه دهم. از طرف من مشکلی وجود ندارد و اگر باشگاه نیز تمایل به حضور من داشته باشد با تمام توان برای بالا بردن نام سپاهان تلاش می‌کنم.

پیروزی مهدی بالی مقابل عارف نفتولایف در فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ |  سرخ نیوز

سپاهان با تیم داری در کشتی به ورزش اول کشور اهمیت داد

مهدی بالی کشتی‌گیر تیم سپاهان، درباره وضعیت تیم‌داری و حمایت‌های باشگاه سپاهان در ورزش کشتی اظهار کرد: باشگاه سپاهان باشگاه بزرگی است و زمانی که در عرصه یک ورزش ورود پیدا می‌کند با تمام قدرت حاضر می‌شود که بتواند بهترین نتیجه را بگیرد تا مردم را شاد کند. در کشتی هدف‌گذاری خوبی انجام شده است و می‌خواهد روی ملی‌پوشان و نفرات دوم و سوم تیم ملی سرمایه‌گذاری کنند. کمپ تمرینی، باشگاه و هتل‌های سپاهان از وضعیت خوبی برخوردار است و به نسبت تیم‌های دیگر سپاهان حرف اول را می‌زند. محمدرضا ساکت با تیم‌داری در کشتی به ورزش اول کشور اهمیت داد و باعث شده است کشتی بیشتر در اصفهان پیگیری شود.

بالی درباره تأثیر حضور باشگاه‌های بزرگ در لیگ کشتی گفت: با حضور باشگاههای بزرگ، هیجانات و سطح لیگ بهتر می‌شوند، در نتیجه اسپانسرهای قوی دیگر به حضور و تیم‌داری تشویق می‌شوند؛ همچنین کشتی‌گیرهای لیگ ازنظر مالی حمایت می‌شوند در نتیجه تمرکزشان را روی کشتی می‌گذارند و سطح فنی خود را بالا می‌برند. امسال میزان قراردادها افزایش داشته است و کشتی‌گیران انگیزه بیشتری برای بازی‌های لیگ داشتند.

حضور دبیر باعث شد ورزش کشتی رونق بگیرد

بالی درخصوص، وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر بیان کرد: طی چند سالی که از حضور علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون می‌گذرد در ورزش کشتی اتفاقات خوبی رخ داده و حمایت‌ها بیشتر شده است. شرایط و کیفیت اردوها بهتر شده و در لیگ نیز شاهد افزایش رقم قراردادها نسبت به قبل بوده‌ایم. لیگ کشتی، روند رو به جلویی دارد و قطعاً در سال‌های آینده بهتر خواهد شد. لیگ امسال از نظر فنی نحوه برگزاری در سطح خوب و مقبولی قرار داشت. خوشبختانه هر سال اسپانسرهای قوی‌تر وارد کشتی می‌شوند. تیم‌های خوبی در لیگ حاضر هستند.

کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم تیم سپاهان درباره قهرمانی تیم سپاهان در لیگ برتر کشتی، گفت: با توجه به بار فنی و تجربیات خوبی که کادرفنی تیم سپاهان داشت، همچنین ارنج خوبی که برابر تیم فولاد خوزستان شکل گرفت، توانستیم به قهرمانی شویم. تیم سپاهان تلفیقی از کشتی‌گیران باتجربه و جوان است و همین موضوع باعث شده که تیم بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و قهرمان شود. در دیدار فینال شرایط بدنی خوب ما باعث شد تا تیم فولاد خوزستان را با اختلاف شکست دهیم. با برنامه‌ریزی درست می‌توان این قهرمانی را تداوم بخشید و نتیجه مطلوب کسب کرد. در لیگ کشتی‌گیران با تجربه نتیجه را به خوبی از آن خود می‌کنند و کشتی‌گیران جوان با کسب تجربه وارد تیم می‌شوند.

وی درزمینه حضور در جام باشگاه‌های جهان و تمدید قراردادش برای لیگ سال بعد با تیم سپاهان، اظهار کرد: به شخصه علاقه دارم با تیم سپاهان کار کنم و از سمت من برای ادامه همکاری با باشگاه سپاهان مشکلی وجود ندارد. برای جام باشگاه‌های جهان نیز صحبت‌هایی شده است و در خدمت تیم سپاهان هستم.

کد خبر 624969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.