مرحله یک‌چهارم نهایی، رویایی غیرممکن برای سامورایی‌ها

تیم ملی ژاپن با شکست مقابل کرواسی، برای چهارمین بار در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی شکست خورد تا کماکان حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی برای سامورایی‌ها یک آرزو بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ امشب دوشنبه چهاردهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره در چارچوب پنجمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند و پس از پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک، این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد که کرواسی با درخشش لیواکوویچ و مهار استثنایی سه ضربه، با پیروزی سه بر یک به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد و ژاپن پس از شگفتی‌سازی در مرحله گروهی از گردونه مسابقات حذف شد.

سامورایی‌ها پس از دو پیروزی بزرگ و باورنکردنی مقابل آلمان و اسپانیا، در مرحله گروهی به‌عنوان صدرنشین صعود کردند، اما دربرابر کرواسی، نایب‌قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸، با بدشانسی و شبی بی‌نظیر برای گلر حریف، سه پنالتی از چهار پنالتی خود را از دست دادند و با جام‌جهانی وداعی تلخ داشتند.

بدین ترتیب ژاپن برای چهارمین بار در تاریخ خود، نمی‌تواند از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی بالاتر رود و باید برای حضور در جمع هشت تیم برتر جهان، دست‌کم چهار سال دیگر صبر کند تا با شکستن طلسمی بی‌پایان، به رویای دیرینه خود رنگ واقعیت بخشد.

مرحله یک‌چهارم نهایی؟ رویایی غیرممکن برای سامورایی‌ها!

عملکرد ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی ادوار جام‌جهانی:

۲۰۰۲: شکست ۱ بر ۰ برابر ترکیه و حذف از جام‌جهانی

۲۰۱۰: تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه و شکست ۵ بر ۳ برابر پاراگوئه در ضربات پنالتی و حذف از جام‌جهانی

۲۰۱۸: شکست ۳ بر ۲ برابر بلژیک و حذف از جام‌جهانی

۲۰۲۲: تساوی ۱ بر ۱ در ۱۲۰ دقیقه و شکست ۳ بر ۱ برابر کرواسی در ضربات پنالتی و حذف از جام‌جهانی

کد خبر 624769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.