تصمیم نهایی فیفا درباره فرمت جدید جام‌جهانی: ۱۲ گروه با حضور ۴ تیم و انجام ۸۰ بازی!

به‌نظر می‌رسد فیفا تصمیم نهایی خود را برای فرمت برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ گرفته و قرار است ۴۸ تیم در ۱۲ گروه ۴تیمی به مصاف یکدیگر بروند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ این روزها به میزبانی قطر در جریان است و پس از اتمام بازی‌های مرحله گروهی، از امشب وارد مرحله یک‌هشتم نهایی شد و نخستین دیدار نیز بین هلند و آمریکا با پیروزی لاله‌های نارنجی به پایان رسید.

در روزهای گذشته، فدراسیون جهانی فوتبال وارد چالش جدیدی شد و در حال تصمیم‌گیری برای جام‌جهانی بعدی است. فدراسیون جهانی فوتبال این روزها درگیر تغییر فرمت جام‌جهانی ۲۰۲۶ است که در سه کشور مکزیک، کانادا و آمریکا برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام فیفا، قرار است جام‌جهانی از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم در جام‌جهانی ۲۰۲۶ افزایش یابد. در همین رابطه، در صورت برگزاری مسابقات به فرمت کنونی، فیفا باید تیم‌ها را به ۱۲ گروه ۴تیمه تقسیم کند.

اما فیفا قصد دارد تغییری در فرمت گروه‌بندی جام‌جهانی ۲۰۲۶ ایجاد کند. فیفا می‌خواهد جام‌جهانی ۲۰۲۶ را به ۱۶ گروه ۳تیمی تقسیم کند.

بر اساس اعلام نشریه مادرید زون، در جدیدترین خبری که از فیفا به گوش رسیده است، تصمیم نهایی درباره نحوه برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ از سوی مسئولان فیفا اتخاذ شده که بدین شرح است:

• افزایش تیم‌ها از ۳۲ به ۴۸

• تشکیل ۱۲ گروه ۴تیمی

• از هر گروه، دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند.

• در صورت تساوی در مرحله گروهی، بازی‌ها به ضربات پنالتی کشیده می‌شود و تیم برنده، یک امتیاز به‌عنوان جایزه و درمجموع دو امتیاز کسب خواهد کرد.

• قرعه‌کشی مرحله حذفی بین ۳۲ تیم صعودکننده برگزار می‌شود.

• افزایش تعداد بازی‌ها از ۶۴ به ۸۰.

کد خبر 624224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.