جامعه باید به‌سمت پذیرش معلولان حرکت کند/ ۱۱۲ مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان اصفهان گفت: آموزش‌وپرورش باید به سمتی حرکت کند که مهم‌ترین هدف آن شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله خزایی امروز _شنبه دوازدهم آذرماه_ در همایش روز جهانی افراد با نیازهای ویژه، اظهار کرد: ۱۱۲ مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه حدود ۵۲۰۰ دانش‌آموز را پوشش می‌دهد و دو هزار دانش‌آموز دیگر نیز به صورت تلفیقی در مدراس عادی استان اصفهان وجود دارد که خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تلاشی هستیم خدمات توانبخشی را در آموزش و پرورش استان گسترش دهیم‌، افزود: امسال شعار روز جهانی معلولان، "پیش به سوی دنیای فراگیر" بود؛ فضای مدرسه، شهر و تمام اماکنی که افراد معلول مراجعه می‌کنند، باید به گونه‌ای مناسب‌سازی شود که برای حضور تمام افراد آماده باشد و این موضوع نیازمند تغییر نگرش در جامعه است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان اصفهان گفت: جامعه باید به سمت پذیرش معلولان حرکت کند، لذا برای رسیدن به این دیدگاه نیازمند تغییر نگرش بین مسئولان آموزش و پرورش، مناسب‌سازی فضاها و تغییر محتواهای کتب درسی هستیم.

وی اضافه کرد: در دنیای فراگیر، افراد نیاز ویژه جداسازی نشده و بیشتر زمان خود را در جامعه طبیعی سپری می‌کنند، بنابراین باید جامعه را برای پذیرش این افراد آماده کنیم. آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کند که مهم‌ترین هدف آن شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باشد.

خزاعی با بیان اینکه در دیدگاه کلینیکی به افراد با نیازهای ویژه باید به دنبال کشف نقص‌ها و رفع آن باشیم، تصریح کرد: در آموزش و پرورش استعدادها و توانایی‌های این افراد شناسایی می‌شود که نباید این استعدادها پشت برچسب معلولیت پنهان شود. جایگاه اصلی معلولان در جامعه شایسته آنها نیست، باید تلاش کنیم افراد معلول بدون ترحم در جامعه پذیرفته شوند.

کد خبر 624107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.