مهمترین دغدغه مجلس و دولت معیشت مردم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم را رفع دغدغه‌های کشور معرفی کرد و گفت: نخستین دغدغه مجلس و دولت به ویژه در سال‌های اخیر موضوعات معیشتی و اقتصادی است و بر این اساس اکثر مصوبات مجلس نیز مربوط به این حوزه یا به شکل غیرمستقیم متصل به آن است.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در نظام حکمرانی ما از جایگاه مهمی برخوردار است زیرا قوه مقننه یکی از قوای سه‌گانه کشور است که وظایف آن در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تعریف می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله مدرس به عنوان نماینده تراز افزود: نمایندگان برای رعایت این تراز باید الگوهایی را در قانونگذاری، نظارت و سبک زندگی رعایت کنند و مدرس‌گونه زندگی کنند، مواضع روشن و صریح داشته باشند و در مسیر پیشرفت کشور قدم بردارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایستادگی در برابر انحرافات را یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده تراز دانست و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های نمایندگان این است که وطن‌پرست باشند و در کنار همه این وظایف باید توجه به انجام وظیفه را در اولویت کار خود قرار دهند و هیچ‌گاه منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح ندهند.

وی یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم را رفع دغدغه‌های کشور معرفی کرد و خاطرنشان کرد: نخستین دغدغه مجلس و دولت به ویژه در سال‌های اخیر موضوعات معیشتی و اقتصادی است و بر این اساس اکثر مصوبات مجلس نیز مربوط به این حوزه یا به شکل غیرمستقیم متصل به آن است.

متفکرآزاد با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه مسکن با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ساخت سالانه چهار میلیون واحد مسکونی ادامه داد: در حوزه رفع موانع کسب‌وکار نیز حل مشکل اطاله صدور مجوزهای کسب‌وکار مورد توجه قرار گرفت و با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار این مانع از بین رفت بر این اساس کسب‌وکارهای ثبت محور کسب سه روز و کسب‌وکارهای تأیید مجوز سه ماه برای صدور جواز فرصت دارند.

وی قانون خرید تضمینی را یکی از اقدامات مجلس برای حل مشکلات بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: در حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان عمده بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان بود که موارد متعددی مانند توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، جهش تولید دانش‌بنیان، رفع موانع جوانان تحصیلکرده برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و پویایی اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار مجلس قرار دارد.

کد خبر 623689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.