شرکت آدیداس: گل نخست پرتغال بدون برخورد با سر رونالدو به‌ثمر رسید + عکس

پس از درخواست فدراسیون فوتبال پرتغال برای بازبینی گل نخست پرتغال به اروگوئه و صحت به‌ثمر رسیدن گل توسط رونالدو، کمپانی آدیداس از حسگر ۵۰۰ هرتز درون توپ استفاده کرد و از این طریق، متوجه شد ضربه رونالدو برخوردی با توپ نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته دوشنبه هفتم آذر، در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری ملی لوسیل، دومین دیدار خود در مرحله گروهی (H) جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را با قضاوت علیرضا فغانی برابر یکدیگر برگزار کردند و پرتغال موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد اروگوئه عبور کند.

تیم ملی پرتغال در دقیقه ۵۴، روی یک ارسال از سمت چپ، دروازه اروگوئه را باز کرد؛ گلی که روی ارسال برونو فرناندز به داخل محوطه جریمه و پرش رونالدو به قصد زدن ضربه به توپ به‌ثمر رسید.

شبکه‌های تلویزیونی و بعضی از سایت‌های خبری ابتدا گل را به نام کریستیانو رونالدو ثبت کردند، اما در ادامه و پس از بررسی‌های دقیق‌تر، مشخص شد که توپ با سر رونالدو برخوردی ندارد و ارسال برونو فرناندز مستقیماً وارد دروازه شده است‌؛ به‌همین دلیل گل به نام برونو فرناندز به‌ثبت رسید.

فدراسیون فوتبال پرتغال به‌دنبال ارسال شواهد به فیفا برای اثبات به‌ثمر رسیدن گل توسط کریستیانو رونالدو بود تا بتواند آمار گل‌های رونالدو را افزایش دهد؛ از همین رو درخواست بازبینی دوباره صحنه گل را داد.

به‌دنبال آن، شرکت آدیداس، سازنده توپ‌های رسمی جام‌جهانی، با بررسی داده‌های دریافت‌شده از سنسور ۵۰۰هرتزی IMU که درون توپ ال‌ریحلا (توپ رسمی جام‌جهانی ۲۰۲۲) قرار داده است، تایید کرد که هیچ‌گونه برخوردی بین توپ و سر کریستیانو وجود نداشته است و بدین ترتیب گل به نام برونو فرناندز ثبت شد.

کمپانی آدیداس: گل نخست پرتغال بدون برخورد با سر رونالدو به‌ثمر رسید+عکس

کد خبر 623311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.