حدود ۸۰ درصد جامعه پرستاری چهارمحال‌وبختیاری را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حدود ۸۰ درصد جامعه پرستاری استان چهارمحال‌وبختیاری را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جلیل حسینی امروز _سه‌شنبه هشتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۳۱ نفر کادر پرستاری شامل اتاق عمل، هوش‌بری، پرستار، بهیار و کمک پرستار در مراکز بیمارستانی تابعه این دانشگاه مشغول به خدمت هستند که با احتساب شاغلان در واحدهای معاونت بهداشتی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این تعداد به حدود سه هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۸۰ درصد جامعه پرستاری استان چهارمحال و بختیاری را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند که در قالب نیروهای رسمی، پیمانی، طرحی، قراردادی و شرکتی انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در استان به ازای هر تخت یک پرستار در حال خدمت است، تصریح کرد: برای رسیدن به استاندارد لازم در استان نیازمند جذب نیروی پرستاری هستیم.

وی اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و پرداخت علی‌الحساب سه ماهه اول ۱۴۰۱، تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی، طرحی و قراردادی ایثارگر را از جمله اقدامات مهم برای این قشر خدوم برشمرد.

کد خبر 623218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.