برزیل یک- سوئیس صفر/ صعود سلسائو با شلیک کاسمیرو

تیم ملی برزیل با پیروزی مقابل سوئیس، دومین تیم صعود کننده به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های برزیل و سوئیس در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر برزیل به پایان رسید.

دور دوم گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های برزیل و سوئیس

ورزشگاه: ۹۷۴ (دوحه)

گل‌: کاسمیرو (دقیقه ۸۳) برای برزیل

اخطار: فرد (دقیقه ۵۲) از برزیل؛ فابیان ریدر (دقیقه ۵۰) از سوئیس

برزیل: آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو، لوکاس پاکوئتا (۴۶- رودریگو)، فرد (۵۸- برونو گیمارش)، کاسمیرو، آلکس ساندرو (۸۶- آلکس تِیِس)، رافینیا (۷۳- آنتونی)، وینیسیوس جونیور و ریچارلیسون (۷۳- گابریل ژسوس)

سرمربی: تیته

سوئیس: یان سومر، نیکو ال‌ودی، مانوئل آکانجی، سیلوان ویدمر (۸۶- فابین فرای)، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، جبرئیل سو (۷۶- میشل آبیشر)، فابیان ریدر (۵۹- رناتو استیفن)، روبن وارگاس (۵۹- ادمیلسون فرناندز) و بریل امبولو (۷۶- هریس سفروویچ)

سرمربی: مورات یاکین

داور: ایوان بارتون (السالوادور)

شرح بازی:

دو تیم مدعی گروه G جام جهانی در شرایطی به مصاف یکدیگر می رفتند که تساوی دیگر دیدار گروه بین کامرون و صربستان باعث شده بود این بازی تقریباً تبدیل به نبرد تعیین کننده صدرنشین گروه شود. سوئیس که برای صعود از گروه صربستان را نزدیک ترین رقیب خود می دید حتی در صورت شکست مقابل برزیل هم رتبه دوم را حفظ می کرد و برای صعود در بازی آخر تنها نیاز به یک تساوی مقابل صربستان داشت زیرا بعید به نظر می رسد کامرون با اختلاف گل بالا موفق به شکست برزیل شود. همین موضوع و اینکه برزیل هم نیاز نمی دید برای برد در این دیدار خود را به آب و آتش نزند باعث شده بود یکی از کم موقعیت ترین بازی های جام جهانی تا این مقطع از رقابت ها تا پایان نیمه اول رقم بخورد. در نیمه نخست دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و تنها موقعیت بازی مربوط به برزیل بود که در اواسط نیمه نخست و روی یک ارسال خطرناک بدست آمد.

در نیمه دوم برزیل با به زمین آمدن بازیکنان تازه نفس تر مانند رودریگو و گابریل ژسوس از نظر بدنی نسبت به سوئیس برتری پیدا کرد و فشار خود را آنقدر برای گلزنی ادامه داد تا آنکه در دقیقه ۸۳ با گل کاسمیرو پیش افتاد. برزیل البته در دقیقه ۶۴ نیز به گل رسید اما آن گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. سلسائو با این پیروزی بعد از فرانسه دومین تیم شش امتیازی جام لقب گرفت تا در پایان دور دوم مرحله گروهی، صعود خود را به دور حذفی قطعی کرده باشد. سوئیس نیز که با سه امتیاز در رده دوم باقی مانده است در هفته آخر مقابل صربستان احتمالاً با یک تساوی به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود می کند، هرچند صربستان نیز برای برد در آن دیدار و صعود به آب و آتش خواهد زد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۸۳- برزیل) - مثلثی که وینیسیوس، رودریگرو و کاسمیرو در محوطه جریمه سوئیس تشکیل دادند در نهایت با شوت سنگین کاسمیرو همراه شد تا توپ پس از برخورد به آکانجی، مدافع سوئیس دور از دستان سومر تبدیل به گل شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۷- در سمت راست محوطه جریمه سوئیس، ارسال رافینیا با پای چپ در تیر دور با ضربه خطرناک وینیسیوس جونیور همراه شد اما با واکنش سومر توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۴۵- کرنر ارسالی رافینیا نزدیک بود به طور مستقیم وارد دروازه سوئیس شود اما این یان سومر بود که با جاگیری خوب توپ را برگشت داد.

دقیقه ۵۳- نفوذ ویدمر، دفاع راست سوئیس به درون محوطه جریمه برزیل با ارسال تیز زمینی او همراه شد اما در شلوغی محوطه شش قدم برزیل، در نهایت توپ توسط مدافعان این تیم دور شد.

دقیقه ۵۶- در سمت چپ محوطه جریمه سوئیس ارسال وینیسیوس به دهانه دروازه سوئیس تنها به یک اشاره برای گل شدن نیاز داشت اما ریچارلیسون تنها چند سانتی متی کم آورد تا توپ از جلوی پای او رد شود و موقعیت از دست برود.

دقیقه ۶۴- پس از اینکه سوئیس در میانه میدان توپ را از دست داد توپ با دخالت ریچارلیسون به کاسمیرو رسید و او با یک پاس رو به جلو زمینه ساز موقعیت تک به تک وینیسیوس و در ادامه گلزنی او شد اما پس از چند دقیقه خوشحالی بازیکنان برزیل، این گل توسط VAR به دلیل آفساید بودن ریچارلیسون در صحنه اولیه مردود شد!

اتفاق ویژه:

در دقیقه ۴۴ این دیدار برای چند ثانیه نور ورزشگاه به طور ناقص قطع شد که داور اجازه شروع مجدد بازی را در آن لحظه نداد.

بهترین بازیکن:

کاسمیرو که گل برتری برزیل را به زیبایی به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 623021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.