کامرون ۳- صربستان ۳/ جذاب و دیدنی به نفع سوئیس!

دیدار جذاب تیم های کامرون و صربستان با نتیجه تساوی به پایان رسید تا شانس هر دو تیم برای صعود در روز پایانی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _دوشنبه، هفتم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های کامرون و صربستان در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

هفته دوم گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های کامرون و صربستان

ورزشگاه: الجنوب (الوکره)

گل‌ها: جین-چارلز کاستلتو (دقیقه ۲۹)، وینسنت ابوبکار (دقیقه ۶۴) برای کامرون؛ استراهینیا پاولویچ (دقیقه ۱+۴۵)، سرجی میلینکویچ ساویچ (دقیقه ۳+۴۵)، آلکساندر میترویچ (دقیقه ۵۳) برای صربستان

اخطار: ان کولو (دقیقه ۲۴)، کریستین باسوسوگ (دقیقه ۳۰، نیمکت) از کامرون؛ لوکا یوویچ (دقیقه ۴+۴۵، نیمکت)، نیکولا میلنکوویچ (دقیقه ۳+۹۰) از صربستان

کامرون: دویس اپاسی، جین-چارلز کاستلتو، ان کولو، نوهو تولو، کولینز فای، پیر کنده (۶۷- گائل اوندوا)، مارتین هونگلا (۵۵- وینسنت ابوبکار)، آندره زامبو آنگوئیسا (۸۱- ساموئل گوئه)، برایان ام بومو (۸۱- کوین ان کودو)، توکو اکامبی (۶۷- کریستین باسوسوگ) و اریک ماکسیم چوپو-موتینگ

سرمربی: ریگوبرت سونگ

صربستان: وانیا میلینکویچ ساویچ، استراهینیا پاولویچ (۵۵- استفان میتروویچ)، میلوس ولیکویچ (۷۸- سردان بابیچ)، نیکولا میلنکویچ، فیلیپ کاستیچ (۲+۹۰- فیلیپ جورچیچ)، نمانیا ماکسیمویچ، ساسا لوکیچ، آندریا زیفکویچ (۷۸- نمانیا رادونجیچ)، سرجی میلینکویچ ساویچ (۷۸- مارکو گروجیچ)، دوسان تادیچ و آلکساندر میترویچ

سرمربی: دراگان استویکوویچ

داور: محمد عبدالله حسن محمد (امارات)

شرح بازی:

مصاف دو تیم بازنده دور نخست مرحله گروهی در حالی برگزار می شد که تیم بازنده در این دیدار به سومین تیم حذف شده پیش از پایان دور دوم مرحله گروهی تبدیل می شد. همین موضوع حساسیت این دیدار را دو چندان کرده بود زیرا دو تیم به دنبال برد بودند و تساوی نتیجه ای نبود که چندان به آنها در ادامه مرحله گروهی کمک کند. بازی هجومی دو تیم به خصوص صربستان از همان ابتدای بازی باعث شد موقعیت های خطرناکی روی دروازه دو تیم شکل بگیرد اما بر خلاف جریان بازی این کامرون بود که روی یک ضربه کرنر در اواسط نیمه نخست به گل رسید. با این حال صربستان که نمی خواست با دومین شکست متوالی خیلی زود از دور رقابت ها کنار برود، به فشار حملات خود اضافه کرد و قبل از اینکه نیمه نخست به پایان برسد به آنچه استحقاقش را داشت رسید و در عرض دو دقیقه در وقت های تلف شده از شکست، پیروزی ساخت. صربستانی ها در ابتدا با ضربه سر پاولویچ بازی را به تساوی کشاندند و دو دقیقه بعد در اتفاقی جالب گل دوم خود را این بار با شوت میلینکویچ ساویچ به ثمر رساندند تا نه به عنوان تیم بازنده، بلکه به عنوان برنده راهی رختکن شوند.

در ابتدای نیمه دوم صربستان که نیمه اول را خیلی خوب به پایان رسانده بود به فرم خوب خود ادامه داد و بار دیگر این بار روی یک ضد حمله و یک همکاری زیبا از بازیکنان هجومی اش، به گل رسید تا اختلاف به دو گل برسد. با این گل به نظر می رسید بازی برای کامرون تمام شده است و صربستان می تواند روی زدن گل های بیشتر هم حساب کند اما سرنوشت این بازی اینگونه رقم نخورد و این کامرون بود که به لطف درخشش ابوبکار به بازی برگشت. ابوبکار، مهاجم تنومند کامرون که در دقیقه ۵۵ وارد زمین شده بود دو بار در دقایق ۶۴ و ۶۶ روی فرار از تله آفساید مدافعان صربستان زمینه ساز گلزنی تیمش شد. از آنجا که نتیجه تساوی برای دو تیم سود زیادی نداشت دقایق باقیمانده دو تیم با بازی هجومی دو تیم و خلق موقعیت های فراوانی همراه بود اما پس از آن شش گل، دیگر گلی به ثمر نرسید تا در دیداری که چندین گل به ثمر رسید، تیمی برنده نباشد.

با این تساوی دو تیم یک امتیازی شدند و برای صعود، در بازی آخر باید به پیروزی برسند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۹- کامرون) - توپ ارسالی از کرنر در محوطه جریمه صربستان پس از سایش با سر چوپو-موتینگ در تیر دور و در یک قدمی خط دروازه با ضربه کاستلتو تبدیل به گل اول بازی شد.

۱-۱ (دقیقه ۱+۴۵- صربستان) - ارسال تادیچ از پشت محوطه جریمه کامرون در نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه سر زیبای پاولویچ همراه شد تا توپ به تور دروازه کامرون بچسبد.

۲-۱ (دقیقه ۳+۴۵- صربستان) - صربستان که روی دروازه کامرون خیمه زده بود با شوتی که سرجی میلینکویچ ساویچ با پای چپ از پشت محوطه جریمه زد دروازه کامرون را برای بار دوم در عرض دو دقیقه باز کرد.

۳-۱ (دقیقه ۵۳- صربستان) - در یک ضد حمله خطرناک، همکاری فوق العاده بازیکنان صربستان با چند پاس تک ضرب در محوطه جریمه کامرون منجر به موقعیت گلزنی عالی برای میتروویچ شد تا او که در چند قدمی دروازه صاحب موقعیت شده بود گل سوم را به راحتی به ثمر برساند.

۳-۲ (دقیقه ۶۴- کامرون) - پاس در عمق کاستلتو پشت مدافعان صربستان موجب تک به تک شدن ابوبکار با دروازه بان صربستان شد تا او با یک ضربه چیپ زیبا اختلاف را به حداقل برساند. این گل در ابتدا توسط داور به دلیل آفساید رد شد اما در ادامه VAR حکم به عدم آفساید و درست بودن گل داد.

۳-۳ (دقیقه ۶۶- کامرون) - تنها دو دقیقه بعد از گل دوم کامرون، باز هم فرار ابوبکار پشت مدافعان صربستان موقعیت عالی را به وجود آورد تا این بار او با پاس در عرض برای چوپو موتینگ، زمینه ساز گل تساوی کامرون شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- میترویچ که در محوطه جریمه کامرون صاحب توپ شده بود پس از یک سر توپ و پشت سر گذاشتن دیدنی مدافع کامرون با پای چپ دروازه کامرون را نشانه گرفت اما ضربه او به تیر عمودی دروازه این تیم برخورد کرد و در ادامه توسط مدافعان دور شد.

دقیقه ۱۷- دفع ناقص کاستلتو درون محوطه جریمه کامرون باعث شد توپ در موقعیتی عالی جلوی پای میترویچ افتاد اما ضربه بی دقت او از کنار تیر عمودی دروازه کامرون با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹- حرکت پا به توپ کنده به درون محوطه جریمه صربستان و شوت محکم و خطرناک او که با واکنش دروازه بان صربستان راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۳- باز هم نفوذ کنده به درون محوطه جریمه صربستان این بار با شوت زمینی او همراه شد که دروازه بان صربستان توپ را برگشت داد.

دقیقه ۵+۴۵- در یک ضد حمله فرصت خوب شوتزنی برای میترویچ فراهم شد اما ضربه او پس از برخورد به مدافع کامرون به کرنر رفت.

دقیقه ۷۶- با یک پاس در عمق میتروویچ در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او که در زاویه بسته ای قرار داشت با دفع دروازه بان همراه شد.

دقیقه ۷۸- شوت ساویچ از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷- ابوبکار که در سمت چپ زمین صربستان صاحب توپ شده بود با پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم و کمی حرکت در عرض شوت ناگهانی محکمی به سمت دروازه صربستان زد که در دستان دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه ۸۹- توپ ارسالی از سمت راست محوطه جریمه کامرون با ضربه میتروویچ از نزدیکی نقطه پنالتی همراه شد اما توپ زوزه کشان از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۹۰- ضربه ایستگاهی خطرناک ان کودو مستقیماً در دستان دروازه بان صربستان قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

در جام جهانی ۲۰۲۲ این بازی اولین دیداری بود که هر دو تیم بیش از دو گل به ثمر رساندند. همچنین دیدار کامرون و صربستان سومین دیدار پرگل جام لقب گرفت.

بهترین بازیکن:

وینسنت ابوبکار که در دقیقه ۵۵ به زمین آمد و با یک گل و یک پاس گل تیمش را از شکست نجات داد، بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 622927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.