آغاز طرح برابری حمل‌ونقل در شیکاگو

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، از تخصیص بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای بهبود پیاده‌سازی طرح برابری حمل‌ونقل در سراسر شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اجرای اولین مرحله از طرح توسعه حمل‌ونقل-محور شیکاگو آغاز شده است و نهادها و مؤسسات مختلف سراسر شهر به ارائه رویکردهای خود برای پیاده‌سازی طرح دعوت شده‌اند. چنان‌چه رویکردهای مطرح شده از سوی مدیران شیکاگو مورد تأیید قرار گیرد، در سال ۲۰۲۳ بودجه‌هایی به حساب ارائه‌دهندگان آن‌ها برای پیاده‌سازی واریز خواهد شد. در واقع، برنامه‌ریزان شیکاگو در نظر دارند نهادهایی باتجربه را در پیاده‌سازی طرح خود سهیم کنند که قادر به ایجاد ساختارهای حمایتی برای گروه‌های محلی و اجتماعی علاقه‌مند به توسعه شهری هستند. مدیران شیکاگو پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده، بودجه بیشتری را به اجرای پروژه‌های طرح توسعه حمل‌ونقل‌-محور اختصاص دهند و از این طریق به بهبود برابری عبور و مرور برای شهروندان کمک کنند.

آغاز طرح برابری حمل‌ونقل در شیکاگو

مرحله دوم پروژه بزرگ شیکاگو از ماه آینده آغاز خواهد شد که طی آن، برنامه‌ریزان در نظر دارند بودجه‌های کلان و حمایت‌های فنی بسیاری را برای اجرای توسعه چندمنظوره و پیاده‌راه-محور اختصاص دهند تا از این طریق، به ترویج تردد سبز در سراسر شهر نیز کمک کنند. در واقع این افراد می‌خواهند از طریق بهبود وضعیت زیرساخت‌های عبور و مرور در مناطق، زمینه را برای تردد ایمن تمام کاربران فراهم بیاورند و از این طریق، به افزایش برابری حقوق شهروندان کمک کنند.

در این رابطه، بهره‌گیری از فناوری برای پیوند شیوه‌های مختلف تردد نقش مهمی ایفا می‌کند و از این طریق در بهبود برابری میان شهروندان از حیث بهره‌وری از خدمات تردد سهیم خواهد بود.

مدیران شیکاگو بر این باور هستند که اقدامات جدید آن‌ها در راستای حمل‌ونقل، نه‌تنها به افزایش برابری میان شهروندان کمک خواهد کرد، بلکه بهبود اقتصادی را برای شهر در پی خواهد داشت. در واقع، این افراد در تلاش هستند طرح‌هایی را در شهر پیاده کنند که به ایجاد محیط‌هایی پرشور برای جذب مردم به عبور و مرور در شهر منجر می‌شود، ضمن این‌که از طریق تسهیل تردد، امکان حضور آن‌ها در مراکز تجاری را افزایش می‌دهد که این امر به سهم خود می‌تواند در رونق اقتصادی شهر نقش مهمی ایفا کند.

آغاز طرح برابری حمل‌ونقل در شیکاگو

کد خبر 622278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.