تصفیه‌خانه‌های محلی در شهرها ایجاد شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پساب برای شهرها بسیار ضروری است، از این رو تصفیه خانه‌های محلی باید ایجاد شود که به نفع فضای سبز شهرها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سامع امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: پساب و بهره‌مندی از آن برای شهرها ضروری است، اما اکنون پساب به بیرون شهر انتقال می‌یابد و پس از تصفیه سهمیه به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: در این راستا باید تصفیه‌خانه‌های محلی ایجاد شود که به نفع فضای سبز شهرها است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح‌های انرژی تجدیدپذیر، ادامه داد: بودجه در این خصوص به وزارت نیرو پیرامون شهرها داده می‌شود، با توجه به اینکه شبکه برق ۷۰ درصد تلفات دارد، بهتر است با استفاده از طرح‌های انرژی تجدیدپذیر، برق داخل شهر تأمین شود از این‌رو درخواست می‌کنم برای شهرداری‌ها و ساختمان‌های داخل شهر تشویق و مزیت‌هایی از بودجه دولتی در این بخش در نظر گرفته شود.

سامع خاطرنشان کرد: چهار ماده قانونی در بخش هوای پاک، آب و انرژی داریم که در ردیف بودجه دولت یک سری مسئولیت‌هایی گذاشته شده که امیدوارم در این بودجه کلان‌شهرها دیده شوند و شهرها از آن بهره‌مند شود.

کد خبر 621955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.