طلسمی که پس از ۵۶سال با دستان طلایی کورتوآ شکسته شد+عکس

تیبو کورتوآ در جریان دیدار بلژیک مقابل کانادا، پنالتی آلفونسو دیویس را مهار کرد تا بلژیک پس از ۵۶ سال در جام‌جهانی دروازه‌اش از روی نقطه‌پنالتی باز نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه دوم آذرماه، تیم‌های ملی بلژیک و کانادا در چارچوب دیدار هفته اول مرحله‌گروهی (F) جام‌جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه احمدبن‌علی شهر الریان قطر به‌مصاف یکدیگر رفتند و بلژیک با تک‌گل میشی باتشوایی در آستانه پیروزی قرار دارد.

دقیقه هشتم نیمه‌نخست، تایژون بیوکانن ضربه‌ای را روانه دروازه بلژیک کرد که توپ در میانه راه با دستان مدافع شیاطین‌سرخ برخورد کرد و پس از بازبینی مجدد توسط VAR، پنالتی به‌سود کانادا اعلام شد.

در شرایطی که کانادا به‌دنبال گلزنی و پیش‌افتادن از بلژیک در همان دقایق ابتدایی بود، تیبو کورتوآ اختاپوس شیاطین‌سرخ مسیر ضربه آلفونسو دیویس را تشخیص داد و پنالتی را مهار کرد تا دروازه‌اش بسته بماند نتیجه بازی بدون گل باشد.

طلسمی که پس از ۵۶سال با دستان طلایی کورتوآ شکسته شد+عکس

کورتوآ با پنالتی‌ای که مهار کرد، برای نخستین‌بار از ساب ۱۹۶۶ و پس از ۵۶ سال، در جریان یک بازی جام‌جهانی، مانع از گل‌خوردن بلژیک از روی نقطه‌پنالتی شد.

گلر باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا پس از مهار پنالتی در بازی‌های باشگاهی مقابل تیم‌های والنسیا، اتلتیک‌بیلبائو، پاری‌سن‌ژرمن و سلتیک، پنجمین‌بار در فصل ۲۰۲۲، پنالتی تیم ملی بلژیک را در رده ملی مهار کرد.

کد خبر 621756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.