جرائم سایبری در دو ماه گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کاهش ۲۲ درصدی جرائم حوزه سایبری در دو ماه گذشته به علت گرایش کاربران به استفاده از نرم افزارهای داخلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، امروز چهارشنبه _دوم آذرماه ۱۴۰۱_ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، در خصوص وضعیت استان در حوزه جرایم سایبری، اظهار کرد: در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۱۵ درصدی جرایم سایبری بودیم که این افزایش در مقایسه با درصد نفوذ سایبری در جامعه، منطقی و قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش همیشگی جرایم اما برای اولین بار کاهش ۲۲ درصدی این جرایم در دو ماهه گذشته را تجربه کردیم که علت آن هم استفاده کاربران از نرم افزارهای داخلی و بومی بوده است، لذا برای کاهش بیشتر آسیب‌ها و جرایم در این حوزه، نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این شبکه‌های داخلی بین شهروندان بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: اولین قدم در حوزه مزاحمت‌ها و جرایم سایبر متوجه رفتارهای کاربران در این فضا است، اگر کاربران فضای مجازی بتوانند به دور از احساسات، اطلاعات خصوصی خود را در این فضا مدیریت و فرصت سو استفاده از سودجویان و مجرمان سایبری را سلب کنند، شاهد تهدیدات مجازی نخواهیم بود.

وی استفاده بهینه از فضای مجازی را عامل مهمی در مقابله با تهدیدات این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: در فضای مجازی محتواها، تهدید کننده اصلی هستند و اگر کاربران زمان و محتوا را در این فضا مدیریت کرده و با این فضا هوشمندانه برخورد کنند، می‌توانند با تهدیدات این حوزه به خوبی مقابله کنند.

کد خبر 621628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.