رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی نیاز به اهتمام ویژه دارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اشتغال و درآمد اکثر مردم این استان از راه کشاورزی و دامپروری است، گفت: برای رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یا اجرای طرح‌های آبزی‌پروری و شیلات اهتمام ویژه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در جلسه بررسی مشکلات بعضی از طرح‌های کشاورزی استان با حضور مدیران ذی‌ربط، با اشاره به اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری قطب کشاورزی و دامپروری کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال و درآمد اکثر مردم این استان از راه کشاورزی و دامپروری است و واحدهای صنعتی بزرگ یا منابع نفتی در این استان وجود ندارد، ضروری است جهت رفع موانع اجرای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای یا اجرای طرح‌های آبزی‌پروری و شیلات اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی افزود: بخش کشاورزی به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید ویژه به بخش شیلات و کشاورزی در این استان، گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر دشت‌های شهرستان اردل شیب‌دار است، تصریح کرد: بهترین دشتی که استعداد خوبی برای کشاورزی در این شهرستان دارد، دشت دیناران و طرح تلخاب در بخش میانکوه است.

سلیمانی اضافه کرد: بخشی از مجوز آب دشت خانمیرزا صادر شده است و در روند قانونی قرار دارد، انتظار داریم اقدامات لازم برای آن صورت گیرد، همچنین مجوز برداشت آب جهت رفع مشکل اجرای طرح کشاورزی بهشت‌آباد نیز افزایش یابد.

کد خبر 621528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.