دوره‌های آموزش عالی دستگاه‌های اجرایی حذف شود

رئیس‌جمهور گفت: حذف دوره‌های آموزش عالی در دستگاه‌های اجرایی به دانشجویان اطمینان می‌دهد که وقتی توانمندی‌های آموزشی را خوب فرا گیرند، می‌توانند در مسیر تحصیلی و شغلی خود رشد کنند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _سه‌شنبه یکم آذرماه_ در جلسه شورای‌عالی اداری با اشاره به مصوبه قبلی این شورا برای ممنوعیت برگزاری دوره‌های آموزش عالی با ارائه مدرک تحصیلی از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: اجرای مصوبه مذکور را با قوت دنبال کرده و اجازه ندهید روند اجرایی آن با پذیرش استثنائات و درخواست‌های برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی سست و مختل شود.

وی، ایجاد مراکز آموزشی از سوی دستگاه‌های اجرایی و جذب نیرو از میان فارغ‌التحصیلان این مراکز را ناقض عدالت آموزشی دانست و افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی تربیت نیرو در رشته‌های مختلف هستند و هر دستگاهی که نیاز به متخصص دارد می‌تواند سرفصل‌های مورد درخواست خود را به این وزارتخانه‌ها ارائه کند تا در آن زمینه دانشجو پذیرش و تربیت شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی یکی از زمینه‌های اجرای عدالت است، اظهار داشت: با حذف دوره‌های آموزش عالی در دستگاه‌های اجرایی، هر دانشجو می‌تواند این اطمینان را داشته باشد که وقتی توانمندی‌های آموزشی را خوب فرا گرفت، می‌تواند در مسیر تحصیلی و شغلی خود رشد کند.

وی تاکید کرد: شورای‌عالی اداری موظف است کارهای موازی در دستگاه‌ها را شناسایی و در راستای ارتقای بهره‌وری با سیاست انقباضی عمل کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 621431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.