گرت ساوت‌گیت: ایران تیم قابل احترامی است/ به‌مرور زمان با آب‌وهوای قطر سازگار شدیم

سرمربی تیم‌ملی فوتبال انگلیس گفت: تیم‌ملی ایران قابل احترام است و در رنکینگ جهانی هم جایگاه خوبی دارد، سخت گل می‌خورد و بازیکنان باکیفیتی دارد اما آماده رویارویی با آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گرت ساوت‌گیت در نشست‌خبری پیش از دیدار تیم‌ملی فوتبال انگلیس مقابل ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: همه بازیکنان‌مان را در اختیار داریم. مدیسون نیز در اختیار تیم است و تنها غایبی که داریم کایل واکر خواهد بود. در روزهای اول به‌دلیل گرمای هوا کار برای ما سخت بود ولی به‌مرور زمان عادت کردیم و با تمرینات مناسب به شرایط بهتری رسیدیم.

وی افزود: ما همیشه به‌دنبال این هستیم که حداکثر تلاش را بکنیم تا باعث خوشحالی هواداران بشویم. ولی فراموش نکنید تیم‌هایی که در جام‌های قبلی مقابل ایران بازی کردند خیلی سخت توانستند به آن‌ها گل بزنند. از نظر ما ایران تیم باکیفیتی است؛ همان‌طور که در رنکینگ فیفا نیز رتبه خوبی دارند.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال انگلیس درخصوص سوالات شیطنت‌آمیز خبرنگاران انگلیسی از کی‌روش تصریح کرد: من متوجه هستم چرا کی‌روش و بازیکنان ایران از سوالات خبرنگاران ناراحت شده باشند. در شش سال قبل بارها از من نیز سوالات سیاسی پرسیده شده است و مجبور هستم بعضاً به آن‌ها جواب بدهم.

ساوت‌گیت در ادامه گفت: می‌دانم چند بازیکن ایران در اروپا هستند و در جام جهانی قبل رقبا کار سختی داشتند. من این تیم را قابل‌احترام می‌دانم. مقابل ایران چالش بزرگی داریم. فردا اکثر بازیکنان را در اختیار داریم و مدیسون هم شرایطی دارد که هنوز تکلیفش مشخص نیست. او را ممکن است در اختیار نداشته باشیم.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال انگلیس در رابطه با کی‌روش و تیم‌ملی ایران نیز اظهار کرد: ما می‌دانیم کی‌روش چگونه کار می‌کند. هم زمانی که در منچستریونایتد بود و هم در تیم‌های ملی عملکردش را بررسی کرده‌ایم و برای رویارویی با ایران آماده هستیم. بازی‌های ایران را دیده‌ایم؛ مخصوصاً بازی با سنگال. آن‌ها در خط حمله بازیکن خوبی مثل آزمون دارند و جهانبخش را هم از زمان حضورش در برایتون می‌شناسم.

وی تیم‌ملی فوتبال انگلیس در خصوص زانو زدن علیه نژادپرستی صحبت کرد و افزود: ما در خصوص زانو زدن پیش از بازی به‌همراه سایر بازیکنان بحث کردیم و به‌نظرم باید این کار را انجام دهیم، ما مدت‌هاست که این کار را انجام می‌دهیم و می‌دانیم که در لیگ‌برتر انگلیس باشگاه‌ها تصمیم دارند که این کار را در برخی مسابقات انجام دهند. ما معتقدیم که این بزرگ‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. ما باور داریم که این موضوع یک بیانیه بسیار بزرگ و قدرتمند در جهان علیه نژادپرستی است.

کد خبر 620899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.