حماسه ۲۵ آبان تجلی‌گر هنر مردان خدا و فرزندان اصفهان است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره هنری ملی فانوس، گفت: وظیفه مهمی بر گردن هنرمندان است که رشادت‌ها و خاطرات شیرین و ناب شهدا و ایثارگران را دست مایه تولید آثار هنری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره هنری ملی فانوس با بیان اینکه ۲۵ آبان «روز حماسه و ایثار اصفهان» تجلی‌گر هنر مردان خدا و فرزندان اصفهان است، اظهار کرد: امروز این سخن که «شهادت هنر مردان خدا است» را بیشتر از هر زمان دیگر درک می‌کنیم.

وی با اشاره به تعبیر ارزشمند رهبر انقلاب که دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است، گفت: برای کشف مرواریدهای این گنجینه و انتقال به نسل جوان، کم کاری کرده‌ایم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: سال گذشته که به دیدار خانواده یکی از شهدای ۲۵ آبان رفتیم، مادر این شهید گفت: «پس از ۴۰ سال این نخستین بار است که در خانه ما زده می‌شود» این در حالی است که وظیفه مدیران و مسئولان دست‌بوسی و عرض ادب به خانواده شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مهمی نیز بر گردن هنرمندان است که رشادت‌ها و خاطرات شیرین و ناب شهدا و ایثارگران را دست مایه تولید آثار هنری کنند.

شاهمرادی با اشاره به اینکه از سال گذشته به صورت ویژه به روز ۲۵ آبان پرداختیم، افزود: به تازگی نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ آبان به نام روز اصفهان نامگذاری شد.

وی با اشاره به تاریخ کهن اصفهان و شخصیتی همچون کاوه و قیام وی بر علیه ضحاک، گفت: در دوره‌ای دیگر جوانانی از این مرز و بوم برخاستند تا ضحاک زمان را سر جای خود بنشانند و اجازه ندادند سر سوزنی از خاک کشور از دست برود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره هنری ملی فانوس در این شهر، تصریح کرد: در ششمین دوره این جشنواره، بخش ویژه‌ای با موضوع ۲۵ آبان مشخص شد که جای تقدیر دارد.

به گزارش ایمنا، در بخش ویژه ۲۵ آبان (روز اصفهان) از هنرمند رزمنده و جانباز، عکاس دفاع مقدس مهدی جانی پور برای ثبت عکس‌های ماندگار تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در میدان امام خمینی (ره) تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 619868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.