جشنواره فانوس مشعل‌دار هنر دفاع مقدس است

دبیر ششمین جشنواره هنری ملی فانوس گفت: هنر جشنواره فانوس ارتباط برقرار کردن با هنرمندانی در سراسر کشور است که شیفته فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی محدثی‌خراسانی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره هنری ملی فانوس، اظهار کرد: بیش از هفت هزار اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۶۰۰ اثر برتر از استان‌های کشور در دبیرخانه مرکزی ثبت و در مرحله بعد ۷۰ اثر برتر برای ششمین دوره جشنواره انتخاب شد.

وی ادامه داد: هنر جشنواره ارتباط برقرار کردن با هنرمندانی در سراسر کشور است که شیفته فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

دبیر ششمین جشنواره هنری ملی فانوس با تاکید بر اینکه این جشنواره مشعل‌دار و پرچم‌دار هنر دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس تجلی‌گاه تمام فضیلت‌ها و خوبی‌هایی است که انسان می‌تواند در طول زندگی به آن برسد، در واقع این گنجینه جایگاهی ملکوتی دارد که برای انتقال آن به مخاطب به ابزار ملکوتی نیاز است و ابزاری ملکوتی‌تر از هنر برای این رسالت نیست.

به گزارش ایمنا، در آئین اختتامیه ششمین جشنواره هنری ملی فانوس به نمایندگی از ۳۷۰ شهید عملیات محرم که روز ۲۵ آبان سال ۶۱ در اصفهان تشییع شدند، از خانواده شهیدان مهدی شجاعی و غلامرضا برومند تجلیل شد.

در این آئین، پویا ابهامی برای اثر به رنگ ارغوان در بخش تولیدات رادیویی پادکست، سیدمهدی بکایی برای مستند روز حماسه و اثر چند قطره آبان جواد اسماعیلی در بخش تلویزیونی و سینمایی، در بخش هنرهای نمایشی اثر ۳۷۰ شهروند نمونه از محمد رادمهر، در بخش هنرهای تجسمی، پوستر با عنوان روز حماسه و ایثار استان اصفهان از رضا بدرالسما و عکس احسان جزینی با نام ۲۵ آبان، در بخش موسیقی و سرود، سرود دانش آموزی به نام ۳۷۰ شهید از مهدی بخشایش به عنوان آثار برتر در بخش ویژه ۲۵ آبان تجلیل شد.

کد خبر 619866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.