کاهش خطرها و آسیب‌های فضای مجازی به کمک جهاد تبیین

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاد تبیین به‌عنوان مقدمه‌ای برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین است که‌ با آن می‌توان خطرات و آسیب‌های فضای مجازی را کم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان خلفیان امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در نشست مدیران مدارس شهرستان کیار با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت توازن و تعادل هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های نظری، فنی و هنری و حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور، اظهار کرد: لازم است سعی شود توازن برقراری رشته‌های مختلف تحصیلی رعایت شود.

وی افزود: بدون تقویت علوم پایه، پیشرفتی در علوم کاربردی حاصل نخواهد شد و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استقبال از رشته ریاضی نسبت به سایر رشته‌های نظری بسیار کمتر شده است، باید نسبت به هدایت دانش‌آموزان مستعد شهرستان به سمت رشته ریاضی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات آموزش و پرورش مقابله با تأثیر آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان به ویژه پس از ۲۶ ماه حضور دانش‌آموزان در این فضا به بهانه شیوع کرونا است.

وی ادامه داد: از مدیران مدارس به عنوان یکی از اثرگذارترین عناصر نظام تعلیم و تربیت انتظار می‌رود با انجام اقدامات لازم جهت کاهش اثرات سو فضای مجازی دانش‌آموزان را از آسیب‌هایی که پیش روی آنها قرار دارد، دور کنند.

خلفیان افزود: جهاد تبیین به عنوان مقدمه‌ای برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین حائز اهمیت است و براساس آن می‌توان خطرات و آسیب‌های فضای مجازی را کاهش داد.

کد خبر 619781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.