۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
جاب آفر کانادا

جاب آفر در واقع پیشنهاد شغلی است که شما از یک کارفرمای کانادایی دریافت می کنید.

دریافت جاب آفر کانادا از دو راه می تواند برای دریافت اقامت کانادا به شما کمک کند.

جاب آفر کانادا برای اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری سیستم کارگران ماهر فدرال است. در این سیستم لیست مشاغلی که نیاز به نیروی کار بین‌المللی دارند بارگذاری می‌شود. متقاضیان با ورود به این سیستم به‌صورت آنلاین و پرداخت مبلغی برای ایجاد حساب کاربری اقدام به ثبت‌ نام می‌کنند.

پس از ثبت ‌نام متقاضیان باید نمایه خود را در این سیستم تکمیل کنند و مدارک خود را در حساب کاربری ایجاد شده برای بررسی امتیازات قرار دهند. مهارت‌های زبانی و تسلط به یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی از عناصر اصلی کسب امتیاز در این سیستم محسوب می‌شوند.

اگر متقاضی متأهل باشد، با وارد کردن اطلاعات و مهارت‌های همسر خود در این سیستم از کسب امتیازات بیشتری برخوردار خواهد شد. در صورتی که ممکن است امتیازات کسب شده از جانب همسر متقاضی بیشتر از خود او باشد، بهتر است همسر او به‌عنوان شخص اول در سیستم معرفی شود.

زمانی که شما قصد ثبت درخواست در سیستم اکسپرس انتری را دارید، داشتن یک جاب افر کانادا می تواند امتیازهای قابل توجهی را برای شما فراهم کند که این پیشنهاد شغلی را باید از یک کارفرمای معتبر کانادایی به دست آورید.

جاب آفر کانادا برای دریافت ویزای کار

به طور کلی، شرایط مهاجرت کاری به کانادا بدین صورت است که یک فرد متقاضی کار در یکی از مشاغل موجود در این کشور، حتما باید دارای سابقه کار مرتبط با شغل مورد نظر خود در کانادا داشته باشد.

در برخی از موارد، دارا بودن حتی یک سال سابقه کار مرتبط هم می تواند کفایت کند. اما در هر صورت، باید قابل استناد و پیگیری باشد. از طریق روش هایی نظیر ارائه لیست سابقه بیمه، قرارداد رسمی همکاری و یا نامه کارفرما می توان این سابقه کار را اثبات نمود.

پس از سوابق شغلی، دارا بودن سوابق تحصیلی و درسی مساعد، جزو مهم ترین شرایط مهاجرت کاری به کانادا محسوب می شود. بسته به موقعیت شغلی مورد نظر و جایگاهی که برای متقاضی در نظر گرفته شده، مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی مختلف از وی درخواست می شود.

به عنوان مثال، استخدام در برخی از موقعیت های شغلی، ممکن است نیاز به کارمندی با مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشد. اما در برخی از موقعیت های شغلی دیگر، نیاز به کارمندی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دارند. بنابراین، برای مهاجرت کاری به کانادا باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید.

دو زبانه بودن کانادا، یکی از بزرگ ترین مزیت های آن است. میزان تسلط به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی هم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بررسی شرایط مهاجرت کاری متقاضیان به کانادا به شمار می رود. بنابراین، افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند، می بایست به یکی از این دو زبان، تسلط نسبی در حد موقعیت کاری خود داشته باشند تا اصطلاحات مرتبط با آن را بدانند و بتوانند کار کنند.

از نظر قانونی، کسی که قصد مهاجرت کاری به کانادا دارد، نیازی به داشتن تسلط آنچنان زیادی به انگلیسی یا فرانسوی ندارد. اما بهتر است برای آسایش خود و بهتر ارتباط برقرار کردن و انجام شغل خود، کمی انگلیسی یا فرانسوی بداند.

شما با ویزای کار به تنهایی نمی توانید وارد کانادا شوید و در آنجا کار کنید، بلکه باید ابتدا پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادا را داشته باشید و ارائه بدهید.

بهترین استان ها برای دریافت جاب آفر کانادا

بعضی افراد تمایل دارند در محیط های شهری و پرجمعیتی زندگی کنند که حتی به قیمت کم تر بودن موقعیت های شغلی، دسترسی به امکانات مدرن در آن ها بیشتر است و به طور کلی، دوست دارند در شهرهای پیشرفته و برتر کانادا زندگی کنند. اما برخی دیگر از افراد ترجیح می دهند در محیط های خلوت و آرام زندگی کنند و در عوض، موقعیت های شغلی بیشتر و فرصت پیشرفت در اختیار داشته باشند.

در هر صورت، کانادا یکی از کشورهای برتر دنیا برای مهاجرت کاری است و پر از فرصت های شغلی متنوع در مشاغل گوناگون می باشد که فرصت زندگی با خانواده را برای متقاضیان مهاجرت فراهم کرده اند. همچنین، باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید و به آن توجه کنید که هر یک از استان های کانادا دارای قوانین، مقررات، شرایط و امکانات متفاوتی هستند و حتی ممکن است زبان آن ها هم با یکدیگر متفاوت باشد (بسته به اینکه فرانسوی زبان هستند یا انگلیسی زبان).
برای انتخاب بهترین استان برای دریافت جاب آفر کانادا و مهاجرت کاری به کانادا، باید دید هدف و انگیزه اصلی افراد از مهاجرت به کانادا و تصمیم به زندگی کردن در این کشور چیست و قرار است به چه فعالیتی مشغول شوند. سپس با توجه به شرایط، ترجیحات، شغل و مهارت هایی که در اختیار دارند، کدام استان امکانات و تسهیلات بیشتر و همینطور موقعیت های مناسب تری در اختیارشان قرار خواهد داد.

به عنوان مثال، در حال حاضر دو استان نیوبرانزویک و ساسکاچوان به جهت فراهم آوردن فرصت های شغلی مساعد با شرایط عالی، به دو استان مناسب برای مهاجرت کاری به کانادا و کار کردن تبدیل شده اند. اما شرایط و امکانات زندگی در آن ها به اندازه استان هایی نظیر بریتیش کلمبیا و به خصوص مناطق ونکوور و ویکتوریا، مساعد نیست. بنابراین، متقاضیان باید ببینند شرایط کدام گزینه را بیشتر ترجیح می دهند و متناسب با آن، استان و شهر مورد نظر خود برای مهاجرت کاری به کانادا را تعیین نمایند.

جاب آفر کانادا

نحوه پیدا کردن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر در کانادا

می توانید از خدمات موسسه های کاریابی کانادا که دقیقا برای همین منظور ایجاد شده اند، استفاده کنید.
روش بعدی هم این است که خودتان دست به کار شوید و از طریق وبسایت های زیادی که برای این هدف ایجاد شده اند، به جست و جوی مشاغل بپردازید.

LMIA برای دریافت جاب آفر کانادا

LMIA مثبت نشان می ‌دهد که کارفرما برای پر کردن موقعیت شغلی مورد نظر، به نیروی کار خارجی نیاز دارد. همچنین، این مدرک مهم نشان می ‌دهد که هیچ شهروند یا مقیم دائم کانادایی نمی ‌تواند شغل را اخذ کند.
LMIA مثبت با اسم نامه ‌ی تایید هم شناخته می شود. در صورتی که کارفرما به LMIA نیاز داشته باشد، باید برای دریافت آن درخواست دهد. به ‌محض دریافت LMIA از طرف کارفرما، نیروی کار می ‌تواند برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام نماید.

نکات مهم برای دریافت جاب آفر کانادا

برای نشان دادن تخصص های شغلی شما نیاز دارید تا یک رزومه قدرتمند آماده کنید که متناسب با رده شغلی مورد نظر است. دقت داشته باشید که رزومه شما دقیقا باید با این نقطه نظر نوشته شود که قصد دریافت جاب آفر در حوزه تخصصی را دارید و این رزومه باید شامل توانایی های مرتبط شما باشد.

پس از آماده کردن رزومه، می توانید در وب سایت های رسمی مانند جاب بانک به دنبال موقعیت های شغلی مورد علاقه خود باشید و در صورت مناسب بودن آن برای هر کدام از موقعیت های شغلی اقدام کنید.
دقت داشته باشید که توصیه نمی شود به صورت همزمان برای چند موقعیت شغلی اپلای کنید و بهتر است پس از تعیین تکلیف شدن موقعیت های قبلی به دنبال سایر موقعیت ها بروید.

به کدام جاب آفر کانادا می توان اعتماد کرد

اعتماد یکی از مهم ترین نکات در زمان دریافت پیشنهاد شغلی کانادا است که شما باید در زمان اقدام به دریافت جاب آفر و پس از آن این موضوع را در نظر داشته باشید. دقت داشته باشید که لازم است برای شرکت های معتبر این کشور رزومه بفرستید و پس از دریافت پیشنهاد شغلی نیز شما باید در نظر داشته باشید که موقعیت شغلی مورد نظر باید قابل اتکا باشد. میزان حقوق و مزایای آن از جمله نکات مهم است و این میزان حقوق باید متناسب با موقعیت شغلی مورد نظر باشد.

سوالات افیسر پس از دریافت جاب آفر کانادا

به طور کلی، آفیسر مهاجرت به کانادا قصد دارد از صحیح بودن اطلاعاتی که ارائه داده اید اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که با وظایف شغلی خود آشنایی کاملی دارید و فرد واجد شرایطی هستید.

اگرچه شاید مصاحبه تلفنی اصلا انجام نشود، اما این احتمال هم وجود دارد که حتی با محل کارتان تماس بگیرد و با همکارانتان صحبت کند و درمورد پست یا موقعیت شغلی که در آنجا دارید، پرس و جو کند. بنابراین، صداقت را همیشه در اولویت قرار دهید.

کد خبر 619521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.