پیامک جعلی افتتاح حساب ترفند برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص ترفند جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شده است، به تازگی پیامکی مبنی بر اینکه "مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد، برای دریافت همراه بانک و فعال‌سازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید" به برخی افراد ارسال شده است.

وی ادامه داد: افراد با دریافت این پیامک جعلی به آدرس یاد شده مراجعه کردند و پس از دانلود نرم‌افزار جعلی همراه بانک و سپس وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت واریز وجه فعال‌سازی خدمات بانکداری اینترنتی هدایت شدند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به اینکه نرم‌افزار جعلی با دریافت مجوز دسترسی به پیام‌ها، رمز یک بار مصرف را سرقت و امکان برداشت غیرمجاز از حساب کاربر فراهم می‌شود، تصریح کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب این‌گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند جهت انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از نرم‌افزارهای بانکی به سایت اصلی بانک مربوطه و پیش از هر فعالیتی اقدام به بررسی و تطبیق اصالت آدرس سایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به‌روزترین آموزش‌های لازم در خصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد خبر 619072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.