افزایش تعداد بیماران مبتلا به آنفلوانزا در البرز

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: بیماری آنفلوانزا به صورت چشمگیری افزایش داشته است، از این رو توصیه می‌شود، افراد بهداشت فردی را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، احمد مهدوی در خصوص بیماری آنفلوانزا، اظهار کرد: این بیماری به صورت چشمگیر در حال افزایش است، افرادی که درگیر بیماری آنفلوانزا هستند باید بهداشت فردی را رعایت کنند، همچنین رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت تنفسی، استفاده از ماسک از جمله توصیه‌هایی است که باید مردم آن‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در بیماری آنفلوانزا جایگاهی ندارد و افراد نباید بدون تجویز دکتر از دارو استفاده کنند، ادامه داد: رعایت همه‌جانبه مانند استفاده از ماسک، حضور در اماکن عمومی باید محدود شود، همچنین تهویه مناسب در راستای پیشگیری از آنفلوانزا مؤثر است.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از آنفلوانزا استفاده از واکسن است، تصریح کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای یا افرادی که مشاغل پرخطر دارند، باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه علائم بالینی بیماری آنفلوانزا و کرونا مشابه یکدیگر است، گفت: در مراحل اولیه تشخیص بیماری ممکن است، سخت باشد، اما با بررسی علائم و مشکلات بیمار نوع بیماری مشخص می‌شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: روند بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته رو به کاهش است اما این کاهش چشمگیر نبوده و شهر کرج در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها آبی هستند، از این رو افراد برای پیشگیری از بیماری کرونا باید واکسن تزریق کنند.

منبع: فارس

کد خبر 617398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.