سنجش نقاط ضعف و قوت پدافند غیرعامل اصفهان با یک سامانه

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: لازم است سامانه‌ای ایجاد شود تا بتوانیم با برگزاری رزمایش سامانه‌ای، نقاط ضعف و قوت مجموعه‌های تحت رزمایش را احصا کنیم و در ادامه برای تقویت نقاط قوت تلاش و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پدافند غیرعامل اصفهان از ۹ کارگروه تشکیل شده است که مسئولیت دو کارگروه بر عهده شهرداری است.

وی تصریح کرد: شهرداری مسئولیت کارگروه‌های «خدمات و تأسیسات زیربنایی» و «اطفای حریق» را بر عهده دارد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به مفهوم پدافند، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در واقع دفاع غیرنظامی از زیرساخت‌های شهری و کشور است؛ پدافند به معنای پیشگیری است که قبل از وقوع بحران باید انجام شود و به نوعی به آمادگی تمام تجهیزات برای مقابله با مخاطرات در هر یک از حوزه‌های فعالیتی اشاره دارد و پیشگیری، آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل، بازسازی و بازتوانی در حوزه مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری به سامانه‌ای نیاز دارد که خروج و اسکان اضطراری را تعریف کند و به نمایش بگذارد، گفت: لازم است سامانه‌ای ایجاد شود تا بتوانیم با برگزاری رزمایش سامانه‌ای، نقاط ضعف و قوت مجموعه‌های تحت رزمایش را احصا کنیم و در ادامه برای تقویت نقاط قوت تلاش و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

جعفریان‌فر با بیان اینکه سامانه رزمایش‌ها و تمرین‌های میدانی و عملیاتی نیز باید راه‌اندازی شود، افزود: در حال حاضر برای هر نقطه حادثه‌خیز مجبور هستیم یک رزمایش یا تمرین را برگزار کنیم تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنیم و در صورتی که سامانه‌ای وجود داشته باشد که بتواند این رزمایش‌ها را به‌صورت سه‌بعدی پیاده‌سازی و شبیه‌سازی کند، می‌توانیم به‌صورت مطلوب‌تر برای شناسایی نقاط ضعف و پوشش آنها اقدام کنیم.

کد خبر 616393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.