درباره نیمکت تیم ملی انگلیس در جام جهانی چه می‌دانید؟

سرمربی تیم ملی انگلیس و کارنامه پر افت‌وخیزش، هم فینال‌های بزرگ و هم سقوط‌های تاریخی را تجربه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از چهارچهار دو، با نزدیک‌شدن به رقابت‌های جام جهانی، تیم‌های ملی در سراسر دنیا خود را آماده می‌کنند تا در معتبرترین رقابت فوتبالی حاضر شوند؛ انگلیس نیز از کشورهایی است که موفق شده به جام جهانی صعود کند.

«گرت ساوتگیت» به عنوان سرمربی، تیم ملی انگلیس را به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و فینال یورو ۲۰۲۰ رساند. او که قرار است در جام جهانی ۲۰۲۲ سه‌شیرها را هدایت کند، امید زیادی دارد تا بتواند بالاخره جام را به خانه بازگرداند و تیم ملی کشورش را به یک افتخار مهم بین‌المللی برساند.

ساوتگیت مدافع سابق استون ویلا و میدلزبورو است که پس از استعفای سم آلاردایس که به دلیل رسوایی تنها پس از یک بازی هدایت تیم ملی اخراج شد، سرمربیگری انگلیس را برعهده گرفت. در ابتدا به ساوتگیت پیشنهادی موقت برای در دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی داده شد اما این مربی خیلی زود موفق شد قراردادش را دائمی کند.

وی کشورش را با کمترین دردسر به جام جهانی ۲۰۱۸ رساند و انگلیس به طور غیرمنتظره‌ای در روسیه به نیمه نهایی رسید. آن‌ها در مراحل حذفی از سد کلمبیا و سوئد عبور کردند اما در نهایت برابر کرواسی متحمل شکست شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

سه سال بعد در یورو ۲۰۲۰ که به دلیل شیوع کووید به تعویق افتاد، ساوتگیت سه‌شیرها را در رقابت‌های هیجان‌انگیز اروپا رهبری کرد اما در نهایت در دیدار فینال ناکام ماند. انگلیس در آن دوره از رقابت‌ها موفق شد بالاتر از کرواسی، جمهوری چک و اسکاتلند در صدر گروه خود قرار بگیرد و سپس در مرحله حذفی نیز آلمان، اوکراین و دانمارک را شکست دهد.

در ورزشگاه ومبلی لندن، جایی که بازیکنان انگلیسی بارها در آن توپ زده‌اند، تیم میزبان موفق شد ایتالیا را با گل لوک شاو غافلگیر کند اما گل بونوچی کار را به ضربات پنالتی کشاند تا در نهایت شاگردان مانچینی قهرمان اروپا شوند.

درباره نیمکت تیم ملی انگلیس در جام جهانی چه می‌دانید؟

پس از آن بود که انگلیس یک بار دیگر با سپری کردن مرحله مقدماتی موفق شد جایگاه خود را در قطر قطعی کند. هنگامی که ساوتگیت برای اولین‌بار به عنوان سرمربی انگلیس منصوب شد تردیدهای زیادی در مورد او وجود داشت، زیرا تنها شغل مدیریتی قبلی او در فوتبال بزرگسالان منجر به سقوط میدلزبورو شده بود.

گرت ساوتگیت کاپیتان و چهره بسیار مورد احترام ریورساید بود که در تابستان ۲۰۰۶، پس از اینکه استیو مک‌کلارن به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس انتخاب شد، هدایت تیم مطرح باشگاهی میدلزبورو در انگلیس را برعهده گرفت. او حدود سه سال سرمربی این تیم بود اما در نهایت از باشگاهی که برای صعود از چمپیونشیپ رقابت می‌کرد، اخراج شد. ساوتگیت پس از دوری از فوتبال در آگوست ۲۰۱۳ به عنوان سرمربی زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس منصوب و جانشین استوارت پیرس شد.

وی که به خاطر کارش برای آماده‌سازی بازیکنان جوان برای رسیدن به تیم بزرگسالان و سبک مدیریتی همدلانه‌اش تحسین شده بود، به‌عنوان نامزد اصلی نشستن روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان شناخته شد.

با سرمربیگری گرت ساوتگیت، انگلیس در تکاپو برای ارائه یک نمایش قدرتمندانه دیگر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. با این وجود هیچ چیز در جام جهانی ساده نخواهد بود و به محض اینکه ساوتگیت ترکیب خود را در جام جهانی انگلیس انتخاب کرد، بررسی‌های دقیق کارشناسان نیز آغاز خواهد شد.

تیم ملی انگلیس در جام جهانی در گروه B با آمریکا، ولز و ایران روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 616303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.