ادارات به قانون جامع حمایت از معلولان عمل نکردند/ تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس به سیستم صوتی

عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری هر ساله در ردیف بودجه مناطق اعتباراتی برای مناسب‌سازی در نظر می‌گیرد، گفت: شهرداری‌ها در مناطق موظف به مناسب‌سازی هستند، البته اعتبارات در نظر گرفته شده کم است و تاکنون تمام ادارات به وظایف قانونی خود عمل نکردند.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص قانون جامع حمایت از معلولان، اظهار کرد: این قانون تمام وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و غیردولتی را در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن، معابر عمومی و وسایل خدماتی از جمله حمل‌ونقل، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو برای معلولان، جانبازان و نابینایان موظف به مناسب‌سازی کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری هر ساله در ردیف بودجه مناطق برای مناسب‌سازی اعتباراتی در نظر می‌گیرد، ادامه داد: شهرداری‌ها در مناطق موظف به مناسب‌سازی هستند، البته اعتبارات در نظر گرفته شده در این راستا کم است و تاکنون تمام ادارات به وظایف قانونی خود در این راستا عمل نکرده‌اند.

عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر، اماکن و ادارات تکلیف قانونی و انسانی است که باید برای معلولان در سطح شهر در نظر گرفته شود تا یک معلول و روشن‌دل به آسانی در سطح شهر تردد داشته باشد.

وی اضافه کرد: با مشاهده در سطح شهر متوجه می‌شویم اقدام مطلوبی برای جانبازان، معلولان و نابینایان انجام نگرفته است، از این‌رو ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و BRT باید به سیستم‌های صوتی برای نابینایان تجهیز شود، چرا که اگر نابینایی سوار اتوبوس شود، نمی‌داند در کدام ایستگاه باید پیاده شود، از این‌رو اتوبوس‌ها باید به سیستم صوتی برای نابینایان مجهز شود.

فلاح با اشاره به اینکه شهرداری از تمام شهروندان عوارض دریافت می‌کند، از این‌رو باید برای تمام شهروندان به ویژه معلولان خدماتی در نظر گرفته شود، گفت: اختصاص نوعی تاکسی برای معلولان در سطح شهر از ضرورت‌ها است که باید برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود، البته شهرداری توسط سازمان تاکسیرانی در حال انجام اقداماتی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این تاکسی‌ها که استانداردهای لازم را دارد، در سطح شهر فعال شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها طبق قانون صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند برای اماکن عمومی مانند پاساژها طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط و مقررات را برای معلولان رعایت کنند و سپس پایان کار صادر شود، اگر این اقدامات انجام شود سطح دسترسی معلولان به امکانات شهری نیز بهبود خواهد یافت.

کد خبر 615590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.