پنجمین جشنواره زعفران در بهاباد برگزار می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برگزاری پنجمین جشنواره استانی زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت‌: این جشنواره نوزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر رحمتیان صبح امروز _هفتم آبانماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان بهاباد یکی از قطب‌های فعال تولید زعفران در کشور محسوب می‌شود که با سطح زیرکشت معادل ۳۵۰ هکتار از اهمیت بسیار بالایی در تولید این محصول استراتژیک برخوردار است.

وی افزود: دوره قبلی این جشنواره در افزایش کمی‌وکیفی این محصول کم‌آب‌خواه و سودآور، برگزار شد و اثرات مثبتی نیز در این منطقه به همراه داشت، امید است سومین جشنواره طلای سرخ با اهدافی که دارد برگزار شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب فعال استان در زمینه تولید زعفران استان یزد و کشور است، امیدواریم واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی این محصول نیز در راستای بهره‌وری این محصول سودآور در این منطقه ایجاد شود.

رحمتیان برگزاری غرفه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط و تور برداشت زعفران را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست.

وی با بیان اینکه کاشت این محصول در بهاباد در دو نوبت انجام می‌شود و هر سال حدود پنج هکتار به سطح زیر کشت زعفران افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان بهاباد با ۳۵۰ هکتار سطح زیر کشت، بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در استان یزد است.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد ادامه داد: پنجمین جشنواره زعفران طلای سرخ در روز پنجشنبه نوزدهم آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری به میزبانی شهرستان بهاباد برگزار می‌شود.

کد خبر 615463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.