پیچتری کرنرز؛ شهر کوچک نوآور جهان

پیچتری کرنرز، شهر کوچکی در آمریکا است که به‌تازگی توانسته است عنوان شهر نوآور جهان را از آن خود کند و به یک بستر آزمایشی برای فناوری‌های جدید تبدیل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیچتری کرنرز در ایالت جورجیا، تنها حدود ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد، اما توانسته است در محافل شهرهای نوآور جهان، نامی برای خود دست و پا کند. این شهر اخیراً به یکی از پنج دریافت‌کننده جایزه هیئت داوران شهرهای هوشمند IEEE تبدیل شده و به‌عنوان یک بستر آزمایشی برای فناوری‌های جدید شناخته شده است.

IEEE، بزرگترین سازمان فنی‌حرفه‌ای جهان است که به پیشرفت فناوری به نفع بشریت اختصاص دارد.

«پیچتری کرنرز» برای دریافت جایزه نوآوری، بر اساس اهداف عملیاتی، پیشرفت دولت، فناوری‌های مستقر و استراتژی‌های کلی مورد بررسی قرار گرفت. سایر برندگان جوایز شهرهای نوآور جهان در سال ۲۰۲۲ شامل رورکی هندوستان (ذخیره انرژی توزیع شده)، جاکارتا اندونزی (سیستم کنترل سیل)، کورال گیبلز آمریکا (پروژه توسعه منطقه هوشمند) و برکان مراکش (سیستم مدیریت و کنترل زباله هوشمند) است.

برایان جانسون، مدیریت شهری پیچتری کرنرز در این رابطه گفت: "دریافت این عنوان باعث تقویت موقعیت بین‌المللی پیچتری کرنرز، به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای هوشمند جهان شده است."

پیچتری کرنرز؛ شهر کوچک نوآور جهان

پیچتری کرنرز؛ شهر اولین‌ها

این شهر آزمایشگاه کنجکاوی خود را برای اینترنت اشیا (IoT)، جابه‌جایی و فناوری‌های نوظهور در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. احداث یک جاده ۴.۸ کیلومتری برای خودروهای خودران عمومی که از فناوری‌های CV2X بهره می‌برند، نصب دوربین‌های ترافیکی، سیگنال‌ها و چراغ‌های خیابان هوشمند از دیگر ویژگی‌های این شهر نوآور جهان است. پیچتری کرنرز، یکی از اولین شهرهای آمریکا است که اینترنت 5G را در سال ۲۰۱۹ به کار گرفت تا گام‌هایی در راستای پایداری بردارد.

براندون برانهام، مدیر ارشد فناوری پیچتری کرنرز اظهار کرد: "جابه‌جایی با ناوگان شاتل خودکار مجهز به 5G و اسکوترهای الکترونیکی کنترل از راه دور، به رشد نوآوری در این شهر کمک کرده است."

جانسون افزود: "با توجه به تمرکز توسعه اقتصادی، ما مدلی برای همکاری بهتر بین رهبران عمومی و توسعه‌دهندگان برتر فناوری در سراسر جهان جهت پیشبرد مفهوم شهرهای هوشمند در آمریکا ایجاد کردیم و هدف از این همکاری حمایت از گسترش شهرهای هوشمند در سراسر کشور است."

کد خبر 615165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.