آمار رشد اقتصادی در بازار حس نمی‌شود/ نرخ بالای بیکاری تحصیل‌کردگان اصفهانی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آماری که درخصوص رشد اقتصادی داده می‌شود را کف بازار احساس نمی‌کنند، حتی وعده‌هایی که در اخبار مبنی بر اعطای وام داده می‌شود، عملی نشده است که بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عصر امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه_ در جلسه شورای اداری و فعالان اقتصادی شهرستان شاهین‌شهر و میمه که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، اظهار کرد: در طول انقلاب هر زمان که در آستانه پیشرفت و جهش به سمت بهتر شدن قرار گرفتیم، با برنامه‌ریزی و توطئه از طرف دشمنان مواجه شدیم.

وی افزود: در این مقطع نیز تصور می‌کنم پس از جراحی اقتصادی که اتفاق افتاد و ناگزیر از آن بودیم، بسیاری از اشکالات اقتصادی و معیشتی مشخص شد، شاهد بودم که همه توان دولت و مجلس ارائه راهکاری برای اقتصاد و معیشت جامعه بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این فتنه جدید، ناشی از تفکر دشمن برای مقابله با پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد بوده است. دشمنان نخواستند اصلاح اقتصادی انجام شود و جنگ ترکیبی را علیه ملت آغاز کردند، جنگی که ضد فرهنگی، ضد دینی، هنجاری و نظامی است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در طول انقلاب هرگاه شرایط به نحوی بود که برخی احساس می‌کردند نمی‌توان ادامه داد، خداوند با امدادهای غیبی جامعه را به مسیر خود بازگردانده است و امروز نیز همین اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در همه توطئه‌ها مردم به فتنه‌ها پایان داده‌اند و امیدواریم مردم ایران در روز سیزدهم آبان‌ماه به نحوی در صحنه حضور یابند که همه تفاله‌های رژیم صهیونیستی که در این اغتشاشات حضور داشتند و ایفای نقش کرده‌اند، برچیده و طومارشان در هم پیچیده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بپذیریم بعضی اشکالات در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها وجود دارد، با توجه به عملکرد آقای خاندوزی در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود ایشان پای مسئله تورم بایستد و آن را رفع کند.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: مردم آماری که درخصوص رشد اقتصادی داده می‌شود را در کف بازار احساس نمی‌کنند، حتی وعده‌هایی که در اخبار مبنی بر اعطای وام داده می‌شود نیز عملی نمی‌شود و مردم در عمل با نحوه دیگری از اقدامات مواجه می‌شوند. این موضوعات بی اعتمادی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سامانه بهین‌یاب مدت‌ها است که قطع شده و نمی‌توان به آن مراجعه کرد، سامانه رهتاب نیز اختلال دارد و نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اعلام رئیس بانک مرکزی مبنی بر کفایت یک ضامن، در هیچیک از بانک‌ها با اجرای این قانون مواجه نیستیم. هر فردی درخواست وام دارد باید از یک کارمند دولت درجه یک فیش حقوقی ارائه دهد!

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه برای اعطای وام ازدواج و فرزند آوری بانک‌ها سنگ‌اندازی‌های می‌کنند که انتظار می‌رود رفع شود، تصریح کرد: چندین واحد تولیدی در شهرستان شاهین‌شهر به تملک بانک‌ها درآمده که لازم است راه‌اندازی شود.

وی با انتقاد از نگهداری زمین‌ها و املاک اضافه و بلااستفاده در سازمان‌های دولتی، گفت: دولت با مشکل تأمین زمین برای ساخت مسکن مواجه است. ۴۰۰۰ هزار پرونده مالیاتی در شوراهای حل اختلاف شهرستان بوده و به سال آینده موکول شده است در حالی که به دلیل نبود قاضی در ساعات کاری، هشت شورای حل اختلاف استان بعد از ظهرها برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبعیض کشور ما را از هم پاشیده است، حقوق کارمند دو بانک با یکدیگر تفاوت فاحش دارد. تبعیض بین ادارات مشکل‌ساز شده است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۰ مصوب شد، اما هنوز معیارهای آلایندگی برای این قانون تعیین نشده است، مواد دیگری در خصوص کسب درآمد شهرداری‌ها اجرایی نشده که این نهاد را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: رسیدگی به پرونده مالیاتی ۷۰ واحد بزرگ صنعتی استان اصفهان برای بررسی به تهران ارجاع داده شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود عرضه زمین با وجود تقاضای مردم، از روند مشکل الحاق زمین به شهرها انتقاد کرد و افزود: اکنون بسیاری از صنعتگران با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند، اما در مقابل نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان اصفهانی بالاترین را نرخ کشور است.

کد خبر 615163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.