مدیریت شهری از نوآوری و خلاقیت استفاده کند

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شهری که نوآوری و خلاقیت حاکم باشد، اداره شهر ارزان‌تر است و مدیریت شهر برای مدیران دارای مسئولیت شهری راحت‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طهوریان عسکری امروز _ چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در بازدید از گروه شهر خلاق شهرداری مشهد با بیان اینکه شهر خلاق درگاه مؤثر تعامل و مشارکت‌پذیری شهروندان در امور شهری است که برونداد بین‌المللی دارد، اظهار کرد: یکی از اتفاقات و ایده‌های بسیار خوب در شهرداری مشهد این گروه بوده که می‌تواند با نگاه به آینده شهر و شهر نوآور منشأ تحولات و موفقیت‌های فراوانی شود.

وی با اشاره به اهمیت خلاقیت و نوآوری در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مدیریت شهری ادامه داد: نکته اولی که باید در مورد شهر خلاق یادآور شد، توجه به این موضوع است که در درجه اول مدیران ارشد مجموعه شهرداری به این باور برسند، که اگر قرار است در محیط کاری در مسیر رشد و تعالی خودشان موفق باشند، یکی از ابزارهایی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند و در موفقیت‌شان اثرگذار باشد موضوع خلاقیت و نوآوری است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروزه و در عصر حاضر، تمام دنیا به سمت خلاقیت و نوآوری حرکت می‌کنند، حتی دغدغه نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله) در این سال‌ها موضوع نوآوری و خلاقیت، یک دغدغه جدی بوده است، توجه به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توان گفت مصداقی از توجه مقام معظم رهبری (مدظله) به‌خلاقیت و نوآوری است.

وی افزود: طبیعی است در شهری که نوآوری و خلاقیت حاکم باشد، اداره شهر ارزان‌تر است و مدیریت شهر برای مدیران دارای مسئولیت شهری راحت‌تر خواهد بود، از این حیث در عرصه خلاقیت و نوآوری به موضوعات مختلفی می‌توان وارد شد و کمک کرد که شهر تبدیل به یک شهر مدرن اسلامی شود.

طهوریان‌عسکری با اشاره به موضوعات مختلفی که می‌تواند جزو اولویت‌های شهر خلاق باشد، تصریح کرد: در حوزه شهر خلاق چند موضوع می‌تواند جزو موضوعات اولویت‌دار باشد، مانند حوزه کودکان که شهر دوستدار کودک یکی از مجموعه دستورکارهای شهر خلاق است و در این راستا توجه به مولفه‌ها و آموزه‌های دینی در حوزه تربیت کودک و دوست داشتن کودکان به عنوان نکته بسیار ضروری باید توجه کرد.

وی اضافه کرد: درست است که شهرداری مشهد در حوزه شهر خلاق به پروتکل‌ها و قواعد بین‌المللی رجوع می‌کند، اما سرلوحه تمام نگاه مدیریتی‌مان باید حوزه مدیریت اسلامی باشد و موضوع شهر دوستدار کودک نیز یکی از مباحثی است که باید به صورت ویژه در حوزه کودک اسلامی به آن پرداخته شود.

کد خبر 614860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.