زباله‌گردانی و ریختن نخاله در حاشیه شهر تخلف است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان گفت: چنان‌چه شهروندان شاهد تخلیه نخاله توسط کامیون‌ها یا حمل کیسه زباله روی خودرو توسط شهروندان در سطح یا حاشیه شهر هستند، مراتب را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پدیده زباله‌گردانی و قرار دادن کیسه زباله روی صندوق عقب خودروها، اظهار کرد: زباله‌گردانی و ریختن نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر تخلف است و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: گاهی کیسه‌های زباله از روی خودروها به زمین می‌افتد و راننده بدون توجه به مسیر خود ادامه می‌دهد که موجب آلودگی و نازیبایی خیابان می‌شود و غیرقانونی و تخلف است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان اطلاع‌رسانی این‌گونه موارد به سازمان پسماند شهرداری را عاملی بازدارنده دانست و خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند با این موارد برخورد می‌کند. چنان‌چه شهروندان شاهد تخلیه نخاله توسط کامیون‌ها یا حمل کیسه زباله روی خودرو توسط شهروندان در سطح یا حاشیه شهر هستند، مراتب را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اطلاع دهند یا از زباله‌ها و مکان تخلیه آن عکس و فیلم بگیرند و به شبکه‌های اجتماعی با شماره ۰۹۳۸۳۴۵۵۵۴۲ ارسال کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی در سطح شهر باید جمع‌آوری و در مکان مناسب تخلیه شود، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان چندین بار اعلام کرده است که کامیون‌های بدون مجوز حق فعالیت ندارند، اما بعضی مکان‌های حاشیه شهر انبار نخاله‌های ساختمانی شهروندان شده است.

به گزارش ایمنا، سیرجان شهری تاریخی، صنعتی و راهبردی و مرکز شهرستان سیرجان در غرب استان کرمان است.

کد خبر 614172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.