حفظ و حراست از ابنیه تاریخی برای جذب گردشگر/ به دنبال تاسیس سازمان گردشگری هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حفظ و حراست دقیق و منظم از ابنیه تاریخی شهر از جمله اقداماتی است که برای جذب گردشگر باید انجام شود، اکنون برای قبول این رسالت خطیر اعلام آمادگی می‌کنیم و مرمت این آثار را برعهده می‌گیریم.

عباس حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اولویت‌های کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان از جمله گردشگری برای شهر، اظهار کرد: ظرفیت و قابلیت گردشگری شهر اصفهان بسیار زیاد است و به جرئت می‌توان گفت شهر اصفهان در زمینه گردشگری جزو ۱۰ شهر اول جهان است، اما وظیفه مدیریت شهری و سایر مسئولان ذی‌ربط این بوده است که اصفهان را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم، نسل جدید دنیا باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اصفهان آگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی نصف جهان و زیبایی‌های آن به دنیا، ادامه داد: لازم است اصفهان به طور کامل و جامع به جهان معرفی شود، بسیاری از مردم دنیا با اصفهان و زیبایی‌ها، آثار و ابنیه تاریخی آن ناآشنا هستند، بر این اساس در این دوره مدیریت شهری به دنبال تأسیس یک سازمان گردشگری ذیل شهرداری اصفهان هستیم، این در حالی است که سیستم دولتی این اجازه را نداد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اقدامی که باید در زمینه معرفی اصفهان به دنیا انجام گیرد، بسترسازی برای جذب و ورود گردشگر به این شهر است، ساخت هتل نخستین اقدام در این زمینه بوده است که دوره ششم شورای اسلامی شهر عوارض ساخت هتل را تقریباً رایگان کرد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی هرچه سریع‌تر قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران نیز از دیگر ضروریات است که اصفهان را به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یعنی نقطه اتصال به دنیا وصل می‌کند، توسعه فرودگاه شهید بهشتی (ره) اصفهان، گسترش و ارتقای آژانس‌های مسافرتی نیز از دیگر اقدامات لازم جهت تقویت حوزه گردشگری است که باید مد نظر قرار گیرد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه آمادگی مرمت ابنیه تاریخی شهر را داریم، اضافه کرد: حفظ و حراست دقیق و منظم از ابنیه تاریخی شهر نیز از جمله اقداماتی است که باید برای جذب گردشگر انجام گیرد؛ اکنون برای قبول مسئولیت این رسالت خطیر به جای اداره کل میراث فرهنگی اعلام آمادگی می‌کنیم.

کد خبر 614118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.